Regulamin

ostatnia zmiana : 15.03.2024 - zobacz

§1 Użyte terminy i definicje

 

Serwis Internetowy lub Serwis - Serwis internetowy dostępny pod adresem internetowym https://furgonetka.pl oraz subdomenami gielda.furgonetka.pl oraz blog.furgonetka.pl za pośrednictwem którego dostępna jest dla Użytkowników Usługa Furgonetka oraz inne Usługi wymienione w niniejszym regulaminie, którego właścicielem jest Usługodawca.

 

Usługa lub Usługa Furgonetka - świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na podstawie niniejszego Regulaminu Usługa Elektroniczna, umożliwiająca Użytkownikowi złożenie zamówienia na zlecenie przez Usługodawcę usługi odbioru, przemieszczania i doręczenia bądź przewozu przesyłki na rzecz Użytkownika, świadczonej przez wskazanego przez Użytkownika Partnera w ramach jego działalności na podstawie Regulaminu Partnera, który jest akceptowany przez Użytkownika przed zamówieniem zlecenia Usługi Przewozu.

 

Usługa Elektroniczna - Usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika.

 

Grupa Usług Furgonetka lub Usługi - Usługi Elektroniczne dostarczane przez Usługodawcę, dla których prowadzone jest przez Usługodawcę dla Użytkownika wspólne Konto, umożliwiające mu korzystanie z wybranych przez niego Usług Elektronicznych wchodzących w skład Grupy Usług Furgonetka oraz prowadzenie wspólnych rozliczeń, wspólnego salda oraz otrzymywanie jednej faktury VAT, dotyczącej korzystania z tych Usług Elektronicznych. W skład Grupy Usług Furgonetka wchodzą Usługi Elektroniczne dostępne pod domeną furgonetka.pl oraz pod subdomenami gielda.furgonetka.pl oraz blog.furgonetka.pl.

 

Usługa Biznes - Usługa Biznes umożliwia Klientowi zamówienie odbioru, przemieszczania i doręczenia bądź przewozu przesyłki przez Partnera w ramach jego działalności oraz na podstawie Regulaminu Partnera, który jest akceptowany przez Użytkownika przed jej zamówieniem na podstawie własnej umowy handlowej z w/w Partnerem i z wykorzystaniem jedynie technicznych możliwości jakie daje Konto.

 

Usługa Giełda - Usługa Giełda umożliwia Klientowi poszukiwanie usług przewozowych i zawieranie Umów Przewozu z niezależnymi Przewoźnikami. Szczegółowy opis usługi oraz jej regulamin zawiera załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu.

 

Usługa Przewozu - usługa przewozu realizowana przez Partnera wskazanego przez Użytkownika w zamówieniu składanym poprzez Serwis Internetowy, zlecana przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika. Usługodawca nie świadczy Usługi Przewozu, a jedynie zleca w swoim imieniu jej wykonanie na rzecz Użytkownika przez wskazanego przez Użytkownika Partnera. Usługa Przewozu realizowana jest na rzecz Użytkownika na podstawie umowy zawartej pomiędzy Partnerem a Usługodawcą, dlatego Użytkownik może realizować przysługujące mu uprawnienia w związku z Usługą Przewozu wyłącznie za pośrednictwem Usługodawcy, o ile uprawnienia te nie zostały przeniesione na Użytkownika w wyniku cesji pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem.

 

Konto lub Konto Użytkownika - Usługa Elektroniczna świadczona przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika - oznaczony indywidualnym adresem poczty elektronicznej (adres e-mail) i fakultatywnie hasłem podanym przez Użytkownika zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy umożliwiający korzystanie z Grupy Usług Furgonetka na warunkach określonych w regulaminie danej Usługi Elektronicznej. W przypadku Usługi Furgonetka Konto umożliwia Użytkownikowi w szczególności korzystanie z funkcjonalności Furgonetki, w tym zamawianie Usług, gromadzenie danych podanych przez Użytkownika oraz informacji o innych działaniach Użytkownika.

 

Zleceniodawca lub Klient lub Użytkownik - klient, osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Serwisu, Usługi Furgonetka lub innych usług wymienionych w niniejszym Regulaminie.

 

Usługodawca - Furgonetka sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Warszawie, al. Księcia Józefa Poniatowskiego 1, 03-901 Warszawa, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000694708; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; NIP: 1132567365; REGON: 140220084.

 

Usługa DOX - przesyłka dokumentów, realizowana przez Partnera wskazanego przez Użytkownika, spełniająca parametry wymagane przez tego Partnera i wskazane w załączniku do Regulaminu Wykaz Parametrów Przesyłek.

Usługa nadaj / odbierz za pomocą Automatu Paczkowego - Usługa umożliwia Klientom nadawanie oraz odbieranie Przesyłek w Automacie paczkowym przy za pomocą Aplikacji mobilnej Furgonetka. Szczegółowy opis usługi oraz jej regulamin zawiera załącznik nr 8 do niniejszego regulaminu.

 

Przesyłka - Przedmiot Usługi Przewozu udostępniony przez Zleceniodawcę – Partnerowi w celu realizacji Usługi Przewozu w tym także realizacji Usługi przewozu Przesyłki kurierskiej krajowej lub Przesyłki międzynarodowej.

 

Przesyłka kurierska krajowa - przesyłka wysłana do odbiorcy po wypełnieniu danych przez Formularz Zamówień dostępny w ramach Usługi Furgonetka, realizowana przez Partnera wskazanego przez Użytkownika, spełniająca parametry wymagane przez tego Partnera i wskazane w Wykazie Parametrów Przesyłek.

 

Przesyłka międzynarodowa - przesyłka kurierska nadawana poza granice Polski lub do Polski z innego kraju , realizowana przez Partnera wskazanego przez Użytkownika, spełniająca parametry wymagane przez tego Partnera i wskazane w Wykazie Parametrów Przesyłek.
 

Partner - przedsiębiorca stale i zawodowo trudniący się przewozem lub spedycją rzeczy w transporcie krajowym i międzynarodowym, który zawarł z Usługodawcą umowę, na podstawie której świadczy Usługę Przewozu zlecaną przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika na zamówienie Użytkownika złożone za pomocą Usługi Furgonetka. Partnerami są:
 

- DPD Polska Sp. z o. o. (Dynamic Parcel Distribution) (DPD) z siedzibą w Warszawie 02-274, ul. Mineralna 5, Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS nr 0000028368, NIP: 5260204110, Regon 012026421, realizująca usługę kurierską.
- UPS Polska Sp. z o. o. (UPS) z siedzibą w Warszawie 01-222, ul. Prądzyńskiego 1/3, Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców pod nr KRS 0000036680, NIP: 522-10-04-200, Regon 10771280, realizująca usługę kurierską.
- GLS Sp. z o.o. (General Logistics Systems Poland Sp. z o.o.) (GLS) z siedzibą w Głuchowie, gmina Komorniki (62-052), przy ul. Tęczowej 10, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII KRS pod numerem 0000005009, nr NIP 785-15-61-831, o kapitale zakładowym w wysokości 16 311 638,00 zł, realizująca usługę kurierską.
- FedEx Express Poland sp. z o.o. (FedEx), adres rejestrowy i korespondencyjny: 03-236 Warszawa, ul. Annopol 19, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000357766, numer NIP 6342750606, numer REGON 6342750606, realizująca usługę kurierską.
- “RUCH” S.A. (RUCH), Spółka z siedzibą w Warszawie 00-872, ul. Chłodna 52, zarejestrowana w rejestrze handlowym, prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000049299, numer NIP: 118-14-58-699.
- Poczta Polska S.A. (Poczta Polska) z siedzibą w Warszawie przy ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000334972, NIP 525-000-73-13, REGON 010684960, realizująca usługę kurierską.
InPost Sp. z o.o. (InPost) z siedzibą w Krakowie przy ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000543759, NIP: 6793108059.
- DHL Parcel Polska Sp. z o.o. (DHL) z siedzibą w Warszawie, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS nr 631916, NIP 9512417713.
- MEEST POLSKA Sp. z o.o (Meest) z siedzibą w Dębicy, ul. Transportowców 5, 39-200 Dębica, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym przez Sąd Rejonowym w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000259760, NIP: 8722267231.
- Ambro Express sp. z o.o. sp. k. (Ambro Express) z siedzibą w Przykonie, ul. Przemysłowa 18, 62-731 Przykona, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000635536 prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 6681974952.
DeliGoo sp. z o.o. (DeliGoo) z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Chodkiewicza 19c/u4, 85-065 Bydgoszcz, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000683284, NIP: 5851478922, REGON: 367600052.
Xpress Delivery sp. z o.o. (Xpress Delivery) z siedzibą we Wrocławiu, ul. Hubska 52/14, 50-502 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000742591, NIP: 8992848469, REGON: 380925640.
DHL Express (Poland) Sp. z o.o. (DHL Express) z siedzibą w Warszawie przy ul. Wirażowa 37, 02-158 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy KRS nr 000047237, NIP: 5270022391, Regon 012005407, realizująca usługę kurierską.
- Pallex 24 Sp. z o.o. (Pall-Ex) z siedzibą w Łodzi (92-403) przy ul. Olechowska 85, 92-403 Łódź, wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy KRS, pod nr KRS: 0000631978, NIP: 5842752223, REGON: 365149370.
SP Express Sp. z o.o. (Świat Przesyłek) z siedzibą w Nysie, ul. Nowowiejska 17, 48-303 Nysa, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000855034, NIP: 8971881964, REGON: 386789741.
POSTIVO.PL Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, przy ul. Litewskiej 4B/16, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:0001008683, NIP: 5170358312, REGON: 180793541.

Przedstawiciel Partnera/Kurier - pracownik, podwykonawca lub inna osoba działająca na rzecz Partnera realizującego usługę przewozu.

 

Reklamacja Usługi Przewozu – polecenie złożenia przez Usługodawcę reklamacji, w imieniu Usługodawcy, ale na rzecz Użytkownika, na Usługę Przewozu do Partnera, który daną Usługę Przewozu realizował, na podstawie regulaminu Partnera oraz niniejszego Regulaminu.

 

Decyzja Reklamacyjna – decyzja Partnera w przedmiocie reklamacji na Usługę Przewozu złożonej przez Furgonetkę na skutek otrzymania od Użytkownika Reklamacji Usługi Przewozu, której adresatem jest Furgonetka jako strona umowy z Partnerem, ale której skutki dotyczą Użytkownika.

 

Odwołanie od Decyzji Reklamacyjnej - polecenie złożenia przez Usługodawcę odwołania od Decyzji Reklamacyjnej, w imieniu Usługodawcy, ale na rzecz Użytkownika, do Partnera, który daną Usługę Przewozu realizował, na podstawie regulaminu Partnera oraz niniejszego Regulaminu.

 

Serwis Zewnętrzny - podmiot współpracujący z Usługodawcą w zakresie udostępniania Usługi Furgonetka swoim klientom (poprzez na przykład umożliwienie rejestracji Konta Użytkownika lub udostępnienie Formularza Zamówień). Zasady i zakres współpracy określa odrębna umowa zawarta przez ten podmiot z Usługodawcą.

 

KontoStandard - konto zasilone przez Użytkownika kwotą wyrażoną w PLN w celu późniejszego jej wykorzystania do płatności za usługi oferowane przez Usługodawcę.

 

Konto Biznes - konto firmowe (Konto dla Klienta nie będącego konsumentem), którego Użytkownik dokonuje płatności na podstawie faktury VAT wystawianej na koniec każdego miesiąca. Faktura jest wystawiana za zrealizowane usługi.

 

COD - przesyłka kurierska pobraniowa (za pobraniem), której warunkiem odbioru przez adresata jest wręczenie Przedstawicielowi Partnera kwoty wyrażonej w PLN umieszczonej na liście przewozowym przez nadawcę przesyłki. W przypadku COD zleconemu do realizacji przez DPD adresat ma dodatkowo możliwość opłacenia przesyłki przy pomocy karty płatniczej.

 

Formularz Zamówień - oprogramowanie, funkcjonalność Usługi Furgonetka udostępniana w Serwisie lub poprzez Serwis Zewnętrzny, służąca do składania zamówień zlecenia usług kurierskich za pośrednictwem Usługodawcy, która wylicza całkowity koszt Usługi, uwzględniając także koszt usługi przewozu realizowanej przez Partnera wskazanego przez Użytkownika, na podstawie wpisanych przez Użytkownika danych.

 

Nalepka adresowa - dokument Poczty Polskiej umieszczony na przesyłce, zawierający dane adresowe oraz inne informacje wymagane przy realizacji usługi. Dla przesyłek towarowych jest listem przewozowym.

 

Serwis Partnerski - Serwis internetowy świadczący usługi Grupy Usług Furgonetka, który zawarł umowę z Furgonetka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.. Serwisem Partnerskim jest Shoper - Dreamcommerce S.A., ul. Bociana 22, 31-231 Kraków, NIP:9452156998, REGON:121495203.

 

Regulamin - niniejszy regulamin.

 

RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

 

Wykaz Parametrów Przesyłek - wykaz parametrów, wymaganych przez Partnerów, którym powinny odpowiadać Przesyłki realizowane przez poszczególnych Partnerów, stanowiący załącznik do Regulaminu.

 

§2 Rejestracja

  1. Użytkownik za pomocą swojego Konta ma możliwość dostępu do wszystkich Usług Elektronicznych wchodzących w skład Grupy Usług Furgonetka,co umożliwia między innymi wspólne prowadzenie rozliczeń, salda oraz otrzymywanie jednej faktury VAT za korzystanie z Usług Elektronicznych Usługodawcy przez Użytkownika.
  2. Niniejszy Regulamin określa wspólne zasady utworzenia i warunki korzystania z Konta dla Grupy Usług Furgonetka. Szczegółowy opis Konta Użytkownika i zasad jego działania dostępny jest w Regulaminie oraz na stronach Serwisu.
  3. Rejestracji mogą dokonać jedynie osoby fizyczne, posiadające pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoby prawne i jednostki organizacyjne, które nie posiadają osobowości prawnej, jednak mogą we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania. Rejestracji w imieniu osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych dokonują osoby posiadające odpowiednie umocowanie; w przypadku braku umocowania, Konto zostanie usunięte. Osoba, której Konto zostało uprzednio zawieszone, usunięte lub zablokowane, nie może założyć nowego Konta bez zgody Usługodawcy – w przypadku braku uzyskania zgody Usługodawcy, Usługodawca zastrzega sobie prawo do niezwłocznego zablokowania lub usunięcia każdego Konta założonego bez wymaganej zgody.
  4. Rejestracja Konta Użytkownika polega na poprawnym wypełnieniu formularza rejestracyjnego dostępnego w Serwisie. Użytkownik ma obowiązek podania prawdziwych danych. Konto Użytkownika może być także zarejestrowane z wykorzystaniem konta Użytkownika w Serwisie https://allegro.pl/ lub poprzez Serwis Zewnętrzny i udostępnianych przez niego narzędzi i aplikacji. Rejestracja Konta Użytkownika może również nastąpić podczas wypełnienia formularza pierwszego zamówienia, dostępnego dla niezarejestrowanych użytkowników w panelu dostępnym pod adresem https://furgonetka.pl/konto/dodawanie_paczki. Kształt formularza zależeć będzie od tego, czy dotyczyć będzie konsumenta zakładającego Konto prywatne, czy Konto firmowe. Podanie danych jest niezbędne, aby zrealizować zamówienie, a podane dane zostaną przypisane do Konta Użytkownika na zasadach określonych w Regulaminie.
  5. Użytkownik, który wypełnił dane w formularzu rejestracyjnym udostępnianym przez Usługodawcę, otrzymuje na wpisany przez niego adres e-mail wiadomość zawierającą link oraz 6 - cyfrowy kod aktywujący konto. W momencie kliknięcia w ten link lub po wprowadzeniu kodu na stronie Usługodawcy konto zostaje aktywowane, a pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą dochodzi do zawarcia umowy, której przedmiotem jest korzystanie z Konta Użytkownika oraz powstaje możliwość korzystania z Grupy Usług Furgonetka. W przypadku, gdy Użytkownik nie potwierdzi chęci zawarcia ww. umowy w ciągu 30 dni, jego nieaktywne Konto oraz przesłane w formularzu rejestracyjnym dane zostają usunięte. W przypadku rejestracji z wykorzystaniem konta Użytkownika w Serwisie https://allegro.pl/ Użytkownik wybiera tę opcję podczas zakładania Konta Użytkownika i loguje się z wykorzystaniem swoich danych w tym Serwisie - umowa w takim wypadku jest zawierana w momencie potwierdzenia powiązania konta w tym Serwisie z Kontem Użytkownika. Rejestracja poprzez Serwis Zewnętrzny może przebiegać analogicznie, jak w Serwisie lub w inny sposób wskazany przez Serwis Zewnętrzny (np. poprzez aplikację udostępnianą przez Serwis Zewnętrzny).
  6. W terminie 14 dni od zawarcia umowy, o której mowa w paragrafie 2 punkt 5., Użytkownik może od niej odstąpić bez podania przyczyn poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie elektronicznej lub na piśmie. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Użytkownikowi w wypadkach rozpoczęcia świadczenia usług, za zgodą Użytkownika, przed upływem terminu, o którym mowa powyżej.
  7. Usługodawca przetwarza dane osobowe zgodnie z Polityką Prywatności stanowiącą integralny załącznik do niniejszego Regulaminu oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych i ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną w celu opisanym w punkcie 8 poniżej. Podanie danych osobowych na formularzu rejestracyjnym jest dobrowolne, niemniej stanowi warunek konieczny założenia Konta Użytkownika i korzystania z Serwisu Internetowego.
  8. Usługodawca przetwarza dane osobowe Użytkownika podane w formularzu rejestracji Konta oraz podczas składania pierwszego zamówienia w ramach Usługi Przewozu w celu poprawnego wykonania Usługi, w tym udostępnia je wskazanemu przez Użytkownika Partnerowi, będącemu wykonawcą zleconej Usługi Przewozu lub innym Użytkownikom Grupy Usług Furgonetka jako dane kontaktowe Użytkownika, jeśli jest to niezbędne do wykonania którejkolwiek z Usług wymienionych w niniejszym Regulaminie, z której korzysta Użytkownik.
  9. Rejestrując Konto, Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie materiałów reklamowych, informacyjnych, promocyjnych, marketingowych oraz życzeń urodzinowych. Po rejestracji Konta ustawienia powiadomień Użytkownik może dowolnie edytować w swoim profilu w ramach Konta w zakładce Panel klienta.
  10. Użytkownik jako administrator danych osób będących odbiorcami przesyłek nadawanych za pośrednictwem Serwisu, w tym osób umieszczonych w książce adresowej utworzonej przez niego w ramach Konta jest zobowiązany do zapewnienia poprawności merytorycznej wprowadzanych danych i odpowiada za wszystkie ewentualne skutki wynikające z podania błędnych danych.
  11. Użytkownik powierza Usługodawcy jako podmiotowi przetwarzającemu dane, dane osobowe nadawców lub odbiorców nadawanych za pośrednictwem Serwisu Przesyłek oraz dane osobowe w przypisanej do własnego Konta książce adresowej w zakresie obejmującym: imię i nazwisko, nazwę firmy, adres, adres e-mail do kontaktu, numer telefonu do kontaktu oraz numer rachunku bankowego.
  12. Usługodawca:
    a) przetwarza dane osobowe odbiorców i nadawców wyłącznie na udokumentowane polecenie Użytkownika jako administratora tych danych,
    b) zapewnia by wszystkie osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych zobowiązały się do zachowania tajemnicy lub by podlegały odpowiedniemu obowiązkowi zachowania tajemnicy,
    c) podejmuje wszelkie środki wymagane na mocy art. 32 RODO, jest uprawniony do korzystania z usług innego podmiotu przetwarzającego bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody Użytkownika i przestrzega warunków związanych z korzystaniem z usług takiego podmiotu, w szczególności określonych w art. 28 ust. 4 RODO,
    d) biorąc pod uwagę charakter przetwarzania, udzieli Użytkownikowi jako administratorowi danych osobowych nadawców i odbiorców przesyłek oraz danych zawartych w książce adresowej Użytkownika poprzez odpowiednie środki techniczne pomocy w wywiązywaniu się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której te dane dotyczą,
    e) uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne sobie informacje, pomoże Użytkownikowi w wywiązaniu się z obowiązków określonych w art. 32-36 RODO,
    f) po zakończeniu świadczenia usług usunie wszelkie dane, których administratorem jest Użytkownik lub zwróci je Użytkownikowi, zależnie od jego decyzji, z wyłączeniem danych, które mogą być przedmiotem roszczeń ze strony Użytkownika, Usługodawcy lub osoby trzeciej, do czasu przedawnienia tych roszczeń,
    g) udostępni Użytkownikowi wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków określonych w art. 28 RODO oraz umożliwia administratorowi lub upoważnionemu przez niego audytorowi przeprowadzenie audytu przetwarzania powierzonych na powyższej podstawie danych osobowych.
  13. Szczegółowy opis celu i zakresu przetwarzania danych osobowych Użytkownika oraz pozostałe informacje, których podanie jest obowiązkiem Usługodawcy, w tym informacje o przysługujących Użytkownikowi uprawnieniach w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych znajdują się Polityce Prywatności stanowiącej załącznik do Regulaminu.
  14. Rejestrując Konto, Użytkownik oświadcza, że dane osobowe, materiały, logotypy, avatary i informacje znajdujące się na jego Koncie zostały zamieszczone zgodnie z prawem oraz nie naruszają jakichkolwiek praw oraz dóbr osób trzecich.
  15. Postanowienia §2 ust. 11-13 Regulaminu nie znajdują zastosowania wobec Użytkowników niebędących konsumentami. W przypadku Użytkowników niebędących konsumentami, zastosowanie mają postanowienia zawarte w Regulaminie powierzenia przetwarzania danych osobowych stanowiącym załącznik do Regulaminu.

 

§3 Konto

  1. Konto Użytkownika umożliwia Użytkownikowi korzystanie ze wszystkich lub wybranych Usług Elektronicznych wchodzących w skład Grupy Usług Furgonetka, co umożliwia między innymi wspólne prowadzenie rozliczeń, salda oraz otrzymywanie jednej faktury VAT za korzystanie z Usług Elektronicznych Usługodawcy przez Użytkownika wchodzących w skład Grupy Usług Furgonetka. Korzystanie z poszczególnych Usług Elektronicznych Grupy Usług Furgonetka odbywa się na warunkach określonych szczegółowo w regulaminie danej Usługi Elektronicznej.
  2. Użytkownik może posiadać jedno Konto prywatne i dwa Konta firmowe: krajowe oraz UE. W szczególnych przypadkach administrator może wyrazić zgodę na założenie większej liczby Kont firmowych. Dla każdego rodzaju konta obowiązkowe jest podanie adresu e-mail oraz ustawienie hasła do konta. Dodatkowo przy Koncie firmowym krajowym obowiązkowe jest podanie NIP i nazwy firmy, przy Koncie firmowym UE - NIP UE. Przy koncie prywatnym podanie prawdziwego imienia oraz nazwiska obowiązkowe jest podczas składania pierwszego zamówienia w ramach Usługi Przewozu. Użytkownik może zmienić dane do faktur tylko do momentu wystawienia pierwszej faktury w serwisie. Numer NIP oraz nazwa firmy nie mogą być po wystawieniu pierwszej faktury zmienione/ edytowane. Konto firmowe nie może zostać po wystawieniu pierwszej faktury przekształcone w Konto prywatne. Zasada ta działa również w drugą stronę — Konto prywatne nie może po wystawieniu pierwszej faktury zostać przekształcone w Konto firmowe. W szczególnych przypadkach dane do faktur widniejące na koncie w momencie wystawienia pierwszej faktury, po jej wygenerowaniu mogą być zmienione tylko przez kontakt z administracją Serwisu, o ile ten wyrazi zgodę na zmianę. Obowiązek podawania NIP oraz brak możliwości przekształcenia konta dotyczy w szczególności kont założonych w Serwisie od dnia 27.11.2014 r. (dotyczy tylko Kont firmowych niebędących konsumentami).
  3. W celu posiadania konta firmowego UE należy zarejestrować się w Serwisie, podając prawidłowe dane, które podlegają weryfikacji. Konto prywatne lub Konto firmowe krajowe nie może zostać przekształcone w Konto firmowe UE. Analogicznie Konto firmowe UE nie może zostać przekształcone w Konto prywatne lub Konto firmowe krajowe.
  4. Zabrania się przekazywania loginu i hasła osobom trzecim poza upoważnionymi osobami przez Użytkownika. Właścicielem Konta w Serwisie jest osoba, która je zakłada, podając przy rejestracji swój adres e-mail. Usługodawca zobowiązany jest do weryfikacji Kont w każdym momencie pod kątem ich ewentualnych powiązań oraz wzajemnych udostępnień. Konta uważa się za powiązane, jeżeli pomiędzy danymi przypisanymi do tych Kont oraz aktywnościami podejmowanymi za ich pośrednictwem występują zależności, powiązania oraz powtarzające się dane, takie jak numer rachunku bankowego, adres nadawcy, numer kontaktowy, z zastrzeżeniem, że Usługodawca bierze pod uwagę oczywiste omyłki pisarskie oraz drobne błędy w tych danych. W przypadku uzasadnionych podejrzeń, że dwa lub więcej Kont są powiązane w taki sposób, że ich właścicielem w rozumieniu Regulaminu jak ten sam podmiot, Usługodawca zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zablokowania Kont na zasadach wskazanych w ust. 5 poniżej. Użytkownik, który nie zgadza się z oceną Usługodawcy odnośnie powiązań Kont lub z decyzją Usługodawcy odnośnie zablokowania Konta z tego powodu, może zgłosić reklamację zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu. Złożenie reklamacji nie ma wpływu na skuteczność blokady.
  5. W przypadku stwierdzenia łamania przez Użytkownika zasad niniejszego Regulaminu, zostanie on poinformowany o możliwości zablokowania mu dostępu do pewnych funkcjonalności Serwisu, takich jak w szczególności Formularz Zamówień przesyłek oraz formularz ogłoszeń w ramach Usługi Giełda lub COD. W przypadku Usługobiorców niebędących konsumentami zablokowanie dostępu do Formularza Zamówień przesyłek może nastąpić niezwłocznie. W przypadku Usługobiorców będących konsumentami zablokowanie im dostępu do Formularza Zamówień przesyłek oraz formularza ogłoszeń w ramach Usługi Giełda może nastąpić w trzech przypadkach: (1) posiadanie zadłużenia w związku z korzystaniem z Grupy Usług Furgonetka; (2) w przypadku jeżeli taki Usługobiorca nadaje za pośrednictwem Grupy Usług Furgonetka Przesyłki, których zawartość stanowią rzeczy niebezpieczne i/lub wyłączone z przewozu; (3) posiadanie dużej ilości (powyżej 5) negatywnych komentarzy w ramach Usług Giełda lub (4) w przypadku uzasadnionych podejrzeń, że zachodzą przesłanki zablokowania lub usunięcia Konta, w tym w szczególności z uwagi na powiązania pomiędzy Kontami. Zablokowanie w przypadku Usługobiorców będących konsumentami następuje po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu, z zastrzeżeniem że w przypadku Usługobiorców, którzy posiadają zadłużenie w związku z korzystaniem z Grupy Usług Furgonetka lub w przypadku jeżeli taki Usługobiorca nadaje za pośrednictwem Grupy Usług Furgonetka Przesyłki, których zawartość stanowią rzeczy niebezpieczne i/lub wyłączone z przewozu zablokowanie dostępu do Formularza Zamówień przesyłek może nastąpić niezwłocznie. Zablokowanie dostępu do Formularza Zamówień i formularza ogłoszeń w ramach Usługi Giełda może nastąpić na czas określony wskazany przez Usługodawcę uzasadniony danym naruszeniem i na czas jego trwania, a w przypadku Usługobiorców niebędących konsumentami także na czas nieokreślony. W czasie zablokowania możliwe jest zalogowanie się na Konto, ale nie jest możliwe korzystanie - w przypadku konsumentów z Formularza Zamówień, formularza ogłoszeń w ramach Usługi Giełda oraz COD, a w przypadku nie konsumentów także z żadnej innej Usługi wymienionej w niniejszym Regulaminie. Zawieszenie może spowodować anulowanie wszystkich zleconych i niepodjętych przesyłek, a także wycofanie wszystkich wystawianych za pomocą Usługi Giełda Ogłoszeń i złożonych za jego pośrednictwem Ofert, z zastrzeżeniem, że nie narusza to już zawartych Umów Przewozu, które Klient i Przewoźnik obowiązani są realizować chyba, że Klient skorzysta z prawa odstąpienia od umowy; zawieszenie Konta może spowodować również wstrzymanie wypłaty środków z konta pre-Paid oraz COD na Koncie lub na Koncie powiązanym do czasu wyjaśnienia podstaw zawieszenia. W czasie zawieszenia Klient obowiązany jest podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyn jego zawieszenia, a po ich usunięciu obowiązany jest poinformować o tym niezwłocznie Usługodawcę. Usługodawca odwiesza Usługę Elektroniczną niezwłocznie po ustaniu przyczyny jej zawieszenia, nie później niż w terminie 7 Dni Roboczych. Usługodawca w przypadku zawieszenia Usługi Elektronicznej trwającego ponad 30 dni kalendarzowych i braku ustania przyczyn jego zawieszenia ma prawo wypowiedzieć Usługobiorcy umowę o korzystanie z Usługi Elektronicznej z 7 dniowym terminem wypowiedzenia.
  6. Użytkownik może zażądać usunięcia swojego Konta. W tym celu powinien wybrać opcję Rozpocznij procedurę usuwania konta w zakładce Dane Konta w Profilu Użytkownika lub złożyć pisemnie bądź mailowo oświadczenie skierowane do UsługodawcyKonto może zostać wyrejestrowane tylko w przypadku, gdy wszystkie zamówienia oraz reklamacje Użytkownika posiadają status "zakończone", czyli wszystkie zamówione przez niego usługi zostały zrealizowane bądź zakończone w inny sposób oraz jeśli saldo na jego profilu wynosi 0,00 zł, przy czym usunięcie konta może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 60 dni od dnia wykonania ostatniego zamówienia ze względu na możliwe wystąpienie różnic w rozliczeniach należności za zleconą usługę spowodowaną ewentualną rozbieżnością między deklarowanymi przez Użytkownika a faktycznymi parametrami Przesyłki lub innymi zdarzeniami mogącymi mieć wpływ na ostateczne rozliczenie się z Użytkownikiem. Konto Użytkownika może zostać wyrejestrowane w przypadku kiedy Użytkownik i Usługodawca nie mają wobec siebie żadnych nieuregulowanych zobowiązań finansowych.
    W przypadku, gdy Użytkownik korzystał z Usługi Giełda, konto może zostać wyrejestrowane, gdy Użytkownik nie posiada wystawionych aktualnych Ogłoszeń, a w przypadku Przewoźników - braku złożonych aktualnie Ofert oraz nieuregulowanych płatności na rzecz Usługodawcy. Usunięcie Konta w takim przypadku możliwe jest dopiero po ich zakończeniu lub dokonaniu płatności. Usunięcie konta na wniosek Użytkownika nie oznacza usunięcia danych osobowych Użytkownika ze zbiorów danych administrowanych przez Usługodawcę. Dane te mogą być dalej przetwarzane w sposób ograniczony wyłącznie w celu ewentualnego dochodzenia lub obrony roszczeń, do czasu przedawnienia tych roszczeń.
  7. Każde nowe Konto, zarówno nieaktywne, aktywne jak i po złożeniu przez Użytkownika pierwszego zamówienia w ramach Usługi Przewozu, podlega wstępnej weryfikacji przez Usługodawcę. Usługodawca może odrzucić dane zgłoszonego do rejestracji Konta, jeśli nie spełni ono warunków wymienionych w Regulaminie, o czym Użytkownik zostanie poinformowany wraz z wyjaśnieniem powodu odrzucenia Konta. Wówczas Użytkownik ma prawo do odwołania się od tej decyzji w czasie dwóch tygodni. W przypadku Użytkowników będących konsumentami wstępna weryfikacja dotyczy podania przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym oraz podczas składania pierwszego zamówienia w ramach Usługi Przewozu prawdziwych danych, to jest danych istniejącej, a nie fikcyjnej osoby, jak również tego, czy Użytkownik nie jest właścicielem innego Konta lub czy nie zachodzą inne podstawy powiązania kont. Weryfikacja danych aktywnego Konta może być przeprowadzona przez Usługodawcę także w przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości podanych lub zmienionych przez Użytkownika danych. Brak pomyślnej weryfikacji może stanowić podstawę do zablokowania Konta.
  8. Usługodawca może uzależnić stworzenie Konta bądź dostępność wybranych usług od dodatkowej weryfikacji danych podanych przy rejestracji. Weryfikacji danych, o których mowa w tym punkcie Regulaminu podlegają Użytkownicy niebędący Konsumentami. Weryfikacja ta może być warunkiem dokonywania rozliczeń z Serwisem po wykonaniu Usługi. W celu weryfikacji danych należy przesłać skany:
    - w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej dokumentu potwierdzającego NIP oraz zaświadczenia o wpisie do EDG,
    - w przypadku spółek: akcyjnej, z ograniczoną odpowiedzialnością, komandytowej, komandytowo-akcyjnej, partnerskiej i jawnej, a także fundacji i stowarzyszenia wpisanych do rejestru przedsiębiorców – odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego,
    - w przypadku spółki cywilnej – dokumentu potwierdzającego NIP oraz umowy spółki,
    - w przypadku innej działalności – dokumentu poświadczającego prowadzoną działalność oraz dokumentu potwierdzającego NIP.,
    - w przypadku osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej – dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości.
  9. Zalogowanie do Konta może nastąpić poprzez: podanie adresu e-mail i hasła bądź numeru telefonu i hasła na głównej stronie Serwisu (numer telefonu powinien być powiązany z danym kontem i uprzednio zweryfikowany), lub poprzez podanie danych w formularzu dostępnym pod adresem https://furgonetka.pl/konto/dodawanie_paczki. W tym przypadku zalogowanie nastąpi poprzez kliknięcie w link wysłany na adres e-mail Użytkownika.

 

Użytkownik zostanie powiadomiony o fakcie pozytywnej weryfikacji. Dane osobowe pozyskane w wyniku weryfikacji są przetwarzane zgodnie z zasadami określonymi w Polityce Prywatności.

 

§4 Procedura oraz zasady składania zamówień

  1. Proces realizacji zamówienia odbywa się w ten sposób, że Użytkownik wypełnia wszystkie pola formularza zamówień, którego kształt może różnić się w zależności od adresu internetowego pod którym użytkownik korzysta z Usługi, a które potrzebne są do wyceny Przesyłki, a następnie wybiera Partnera, który wykona Usługę Przewozu Przesyłki i zapisuje zlecenie do wysłania. Następnie Użytkownik opłaca zamówienie oraz je zatwierdza. Proces realizacji zamówienia może przebiegać odmiennie w przypadku składania zamówienia poprzez Serwis Zewnętrzny - w takim wypadku należy postępować zgodnie z instrukcjami udostępnianymi przez Serwis Zewnętrzny.
  2. Po dokonaniu zamówienia wraz z potwierdzeniem jego przyjęcia Użytkownik otrzymuje dokumenty przewozowe potrzebne w procesie wykonania przez wybranego Partnera Usługi Przewozu. Użytkownik korzystając z Usługi, jest zobowiązany posługiwać się wyłącznie tak przekazanymi dokumentami przewozowym ze względu na wymagania techniczne Partnerów. Zasada nie dotyczy przesyłek międzynarodowych GLS oraz importowych DPD, dla których Przedstawiciel Partnera sam dostarcza Użytkownikowi niezbędne dokumenty.
  3. Zleceniodawca, składając zamówienie, zobowiązuje się do zawarcia w formularzu zamówień rzetelnych i zgodnych ze stanem faktycznym informacji dotyczących parametrów Przesyłki, w tym w szczególności wagi, wymiarów, kształtu i sposobu zapakowania, wartości, usług dodatkowych oraz zawartości Przesyłki. W przypadku przesyłek z usługą COD numer konta, na który mają być zwrócone środki, które odbiorca zapłacił Kurierowi przy odbiorze przesyłki, nie jest możliwy do zmiany po złożeniu zamówienia.
  4. Zleceniodawca ma prawo do anulowania zamówienia w przypadku przesyłek kurierskich, gdy nie podjęto jeszcze próby spedycji odbioru Przesyłki. W przypadku anulowania zamówienia kwota należności automatycznie zwracana jest mu na jego Konto Standard. W przypadku anulowania zamówienia dla Konta Biznes kwota nie jest naliczana do faktury VAT.
  5. Skorzystanie z Usługi oznacza, że Użytkownik zapoznał się i zaakceptował Regulamin Partnera, zawierający warunki wykonania Usługi Przewozu, poprzez zaznaczenie check-boxa w formularzu zamówień, a także że będzie postępował on zgodnie z jego postanowieniami w celu umożliwienia wykonania Usługodawcy Usługi oraz Partnerowi Usługi Przewozu. Przede wszystkim Użytkownik odpowiada za wybór Partnera, a następnie za przekazanie mu prawidłowych danych oraz za wszystkie czynności podejmowane przez Użytkownika zgodnie z Regulaminem Partnera.
  6. Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzania czasowych promocji dotyczących wysokości opłat wskazanych w Cenniku, na warunkach określonych w danej promocji. Jeżeli dana promocja nie stanowi inaczej, to promocje nie łączą się i nie mają wpływu na już pobrane opłaty za spedycję Przesyłki. Udział w promocji jest dobrowolny.
  7. Usługodawca zaleca, aby Klient archiwizował niezależnie od Usługodawcy na trwałym nośniku we własnym zakresie informacje o dokonywanych przez niego zamówieniach za pomocą Usług Serwisu.
  8. W przypadku, gdy Zleceniodawca wręczy przedstawicielowi Partnera mniej przesyłek niż zamawiał, może ubiegać się o zwrot kosztów, poprzez złożenie reklamacji. Zwrot kosztów do Zleceniodawcy nastąpi jedynie w przypadku, gdy opłacona przez Zleceniodawcę usługa nie zostanie wykonana.
  9. W przypadku składania pierwszego zamówienia zgodnie z §2.6 Regulaminu, Użytkownik musi potwierdzić złożenie zamówienia poprzez wejście w link weryfikacyjny wysłany na podany przez niego adres e-mail, opłacenie zamówienia oraz zaakceptowanie regulaminu Partnera, który będzie realizował daną Usługę Przewozu.
  10. W przypadku złożenia przez Użytkownika dyspozycji dotyczącej złożonego zamówienia, w tym w szczególności dyspozycji przeadresowania Przesyłki, zwrotu Przesyłki do Nadawcy lub zmiany kwoty COD, Usługodawca przekaże dyspozycję Użytkownika Partnerowi niezwłocznie po jej otrzymaniu, w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta (w dni robocze pomiędzy 8:00 a 16:00). Użytkownik jest zobowiązany do przekazania dyspozycji w takim terminie, który umożliwi Usługodawcy przekazanie jej Partnerowi na zasadach określonych w zdaniu poprzedzającym oraz umożliwi Partnerowi jej realizację zgodnie z warunkami Regulaminu Partnera.
  11. Jeśli Przesyłka jest z jakiegokolwiek powodu niemożliwa do doręczenia, Usługodawca może usiłować powiadomić o tym Zleceniodawcę w celu uzgodnienia zwrotu Przesyłki. Jeśli Zleceniodawcy nie uda się powiadomić lub ten zaniecha udzielenia Usługodawcy dalszych instrukcji w terminie wskazanym w przez Usługodawcę w powiadomieniu, przesyłka może zostać przekazana z powrotem Nadawcy, bądź zostać złożona w domu składowym lub składzie celnym, bądź zniszczona w sytuacjach przewidzianych prawem. Jeżeli Przesyłka nie może zostać dostarczona, odprawiona w urzędzie celnym lub zwrócona, Zleceniodawca zostanie obciążony wydatkami, kosztami i opłatami wynikłymi z odesłania, składowania lub pozbycia się Przesyłki niemożliwej do doręczenia zgodnie z cennikiem.

 

§ 5 Możliwość naliczenia przez Partnera opłaty dodatkowej w przypadku niezgodności Przesyłki z deklaracją Użytkownika

  1. Usługodawca zastrzega, że Partner, na zasadach określonych w regulaminie Partnera, może dokonać weryfikacji Przesyłki pod kątem zgodności ze stanem faktycznym informacji, w tym parametrów Przesyłki, podanych przez Zleceniodawcę przy złożeniu zamówienia. Weryfikacja może przebiegać w szczególności w zakresie wskazanym w § 4 ust. 3 Regulaminu.
  2. W przypadku niezgodności informacji podanych przez Zleceniodawcę ze stanem faktycznym wykrytych w wyniku dokonanej weryfikacji przesyłki Zleceniodawcy Partner, na zasadach określonych w regulaminie Partnera, może naliczyć Usługodawcy jako podmiotowi zlecającemu Usługę Przewozu na rzecz Użytkownika opłatę dodatkową do Przesyłki, w szczególności w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie rzeczywistej wagi, wymiarów, parametrów, usług dodatkowych lub zawartości Przesyłki, oraz jeśli zabezpieczenie wewnętrzne i zewnętrzne nie jest zgodne z wymaganiami Partnera określonymi w jego regulaminie.
  3. Koszt dodatkowej opłaty z tytułu niezgodności informacji o Przesyłce podanych przez Zleceniodawcę w zamówieniu ze stanem faktycznym i parametrami Przesyłki, która została naliczona Usługodawcy w wyniku dokonanej przez Partnera weryfikacji Przesyłki, obciąża Zleceniodawcę, jest naliczany Zleceniodawcy przez Usługodawcę według cennika i nie podlega rabatowi w przypadku, gdy przy zamówieniu Przesyłki został użyty kod promocyjny.
  4. Użytkownik, który kwestionuje zasadność naliczenia przez Usługodawcę dodatkowej opłaty do Przesyłki wskutek obciążenia go dodatkową opłatą przez Partnera może zgłosić reklamację dotyczącą Usługi Przewozu na zasadach określonych w §7 Regulaminu.
  5. Poprzez dodatkową opłatę w rozumieniu niniejszego Regulaminu należy rozumieć również wszelkie poniesione przez Usługodawcę koszty, w tym w szczególności naliczone przez Partnera opłaty celne, opłaty związane z zabezpieczeniem należności celnych oraz inne należności związane z procedurą celną w stosunku do przesyłek, które w ramach realizacji Usługi Przewozu podlegają procedurom celnym, niezależnie od tego, czy opłaty te zgodnie z obowiązującymi przepisami celnymi obciążają Użytkownika jako nadawcę, czy też odbiorcę przesyłki.
 

§6 Reklamacje

  1. Reklamacje dotyczące niepoprawnego funkcjonowania Usługi oraz dostępu do Serwisu Klient może zgłosić w szczególności poprzez:
    a) formularz reklamacyjny w szczegółach Przesyłki w zakładce Zamówione w Profilu Użytkownika, wskazując jako powód reklamacji: „Nieprawidłowe funkcjonowanie strony internetowej” albo „Brak/błędna informacja na stronie internetowej”, lub
    b) pisemnie na adres: ul. Władysława Orkana 24, 82-300 Elbląg.
  2. W przypadku Użytkowników będących konsumentami wskazane w § 6 pkt 1 Regulaminu sposoby złożenia reklamacji mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji w sposób wybrany przez Użytkownika.
  3. W przypadku Użytkowników niebędących konsumentami wskazane w § 6 pkt 1 Regulaminu sposoby złożenia reklamacji są obowiązkowe i stanowią warunek skutecznego złożenia reklamacji.
  4. Reklamacja powinna zawierać oprócz opisu stanu faktycznego będącego podstawą samej reklamacji:
    a) dane pozwalające zidentyfikować Użytkownika w systemie Usługodawcy tzn. adres e-mail przypisany do Konta oraz
    b) dane pozwalające zidentyfikować transakcję, której dotyczy reklamacja, np. nr transakcji, o ile Użytkownik je posiada.
  5. Usługodawca rozpatrzy prawidłowo złożoną reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji.
  6. Decyzję w przedmiocie rozpatrzenia reklamacji Usługodawca prześle Użytkownikowi drogą elektroniczną na przypisany do jego konta adres e-mail, a w przypadku braku adresu e-mail lub gdy nie będzie on aktualny, w inny możliwy sposób. Użytkownik może zostać poproszony o uzupełnienie informacji dotyczącej reklamacji, jeśli będzie to koniecznie w procesie jej rozstrzygnięcia.

 

§7 Reklamacje Usługi Przewozu

  1. Reklamacja Usługi Przewozu zlecana jest przez Użytkownika na zasadach określonych w niniejszym paragrafie.
  2. Poprzez zlecenie przez Użytkownika Reklamacji Usługi Przewozu, Usługodawca we własnym imieniu, ale na rzecz Użytkownika, składa, zgodnie z regulaminem danego Partnera, reklamację od Usługi Przewozu na podstawie wskazanych przez Użytkownika informacji, materiałów oraz dokumentów dotyczących reklamowanej Usługi Przewozu.
  3. Wszelkie Reklamacje Usługi Przewozu przyjmuje i rozpatruje Partner realizujący reklamowaną Usługę Przewozu.
  4. W przypadku reklamacji dotyczących Usługi Przewozu składanych za pośrednictwem Serwisu, aby umożliwić Usługodawcy zainicjowanie na rzecz Użytkownika procedury reklamacyjnej u Partnera, Użytkownik zobowiązany jest przesłać wszelkie wymagane przez Partnera w procesie reklamacyjnym dokumenty w terminach oraz z zastosowaniem procedur określonych w regulaminie Partnera wykonującego Usługę przewozu. Termin na złożenie reklamacji przez Furgonetkę określony jest w regulaminie Partnera – dla swojej skuteczności reklamacja musi zostać zlecona z zachowaniem tego terminu. W tym celu zlecenie reklamacji, odwołania lub uzupełnienie braków muszą zostać złożone Furgonetce najpóźniej na 3 dni przed upływem terminu wynikającego z regulaminu Partnera.
  5. Złożenie Reklamacji Usługi Przewozu po wskazanych w ustępie poprzedzającym terminach jest niedopuszczalne. W takim wypadku Użytkownikowi pozostaje dochodzenie roszczeń na zasadach ogólnych.
  6. Złożenie Reklamacji Usługi Przewozu następuje poprzez wybranie opcji reklamacji w szczegółach Przesyłki w zakładce Zamówione w Profilu Użytkownika.
  7. Formularz Reklamacji Usługi Przewozu zawiera pola, które Użytkownik musi uzupełnić o informacje dotyczące Usługi Przewozu oraz jej realizacji, na podstawie których oparta będzie Reklamacja Usługi Przewozu przekazana Partnerowi przez Usługodawcę.
  8. Do każdej Reklamacji Usługi Przewozu, zgodnie z wymogami stawianymi przez Partnera realizującego daną Usługę Przewozu, Użytkownik powinien załączyć dokumenty potwierdzające zasadność Reklamacji Usługi Przewozu. W przypadku braku załączenia wymaganych dokumentów, Usługodawca wezwie Użytkownika do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Przekroczenie tego terminu spowoduje, że Reklamacja Usługi Przewozu zostanie złożona Partnerowi bez wymaganych dokumentów, co może skutkować jej odrzuceniem, oddaleniem lub wezwaniem do uzupełnienia braków, w zależności od postanowień regulaminu Partnera oraz decyzji Partnera.
  9. W przypadku chęci zareklamowania uszkodzenia, ubytku, zagubienia przesyłki lub nieterminowego dostarczenia przesyłki w związku z Usługą Przewozu realizowaną przez Partnera DHL Parcel Polska sp. z o.o. Użytkownik składa reklamację samodzielnie oraz bezpośrednio u Partnera DHL Parcel Polska sp. z o.o., zgodnie z zasadami wskazanymi w regulaminie Partnera DHL Parcel Polska sp. z o.o.
  10. Furgonetka przeprowadza jedynie wstępną weryfikację zleceń Reklamacji Usługi Przewozu zgodnie z wymogami oraz warunkami wskazanymi w regulaminie danego Partnera. W żadnym wypadku Furgonetka nie wydaje decyzji odnośnie zasadności Reklamacji Usługi Przewozu.
  11. Furgonetka uprawniona jest do modyfikacji treści zlecenia Reklamacji Usługi Przewozu w minimalnym oraz niezbędnym zakresie do zapewnienia jej zgodności z wymogami, oraz warunkami wskazanymi w regulaminie danego Partnera, bez ingerencji w elementy merytoryczne Reklamacji Usługi Przewozu. Pomimo dokonania modyfikacji, Furgonetki nie ponosi odpowiedzialności za zasadność Reklamacji Usługi Przewozu.
  12. Jeżeli Reklamacja Usługi Przewozu nie zawiera merytorycznego stanowiska Użytkownika odnośnie Usługi Przewozu, do którego Partner mógłby się ustosunkować, lub nie zawiera informacji niezbędnych do identyfikacji Usługi Przewozu, lub złożenia reklamacji od Usługi Przewozu do Partnera przez Furgonetkę, Furgonetka wezwie Użytkownika do uzupełnienia treści Reklamacji Usługi Przewozu. Po bezskutecznym upływie terminu wskazanego w wezwaniu Furgonetka ma prawo odrzucić zlecenie Reklamacji Usługi Przewozu.
  13. Brak odpowiedzi przez Furgonetkę lub Partnera na Reklamację Usługi Przewozu w terminie wskazanym w regulaminie Partnera nie oznacza jej uwzględnienia przez Partnera ani Furgonetkę.
  14. Decyzję Reklamacyjną w sprawie zasadności reklamacji Usługi Przewozu złożonej przez Furgonetkę na skutek Reklamacji Usługi Przewozu podejmuje wyłącznie Partner ją rozpatrujący. O Decyzji Reklamacyjnej Użytkownik zostanie poinformowany przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu oraz wiadomości e-mail. Stosownie do postanowień regulaminu danego Partnera, od Decyzji Reklamacyjnej może przysługiwać Odwołanie od Decyzji Reklamacyjnej.
  15. Użytkownik może zlecić Furgonetce, aby ta we własnym imieniu, ale na rzecz użytkownika, złożyła Odwołanie od Decyzji Reklamacyjnej wydanej przez Partnera, w terminie 11 dni od jej wydania.
  16. Zlecenie Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej następuje poprzez wypełnienie formularza dostępnego w szczegółach reklamacji w Profilu Użytkownika.
  17. Postanowienie niniejszego paragrafu dotyczące Reklamacji Usługi Przewozu stosuje się odpowiednio do Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej.
  18. W przypadku wezwania Użytkownika przez Furgonetkę do uzupełnienia jakichkolwiek braków w zleceniu Reklamacji Usługi Przewozu lub w zleceniu Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej (niezależnie od tego, czy to Partner wezwał Furgonetkę, czy też Furgonetka wezwała Użytkownika w wyniku wstępnej weryfikacji Reklamacji Usługi Przewozu stosownie do ust. 10 powyżej), termin na uzupełnienie będzie krótszy niż termin wskazany przez Partnera o trzy dni, tak aby umożliwić Furgonetce przekazanie informacji lub dokumentów Partnerowi w terminie wskazanym w regulaminie Partnera. Przekroczenie wskazanego terminu spowoduje, że Furgonetka przekaże Partnerowi wybrakowaną Reklamację Usługi Przewozu lub Odwołanie od Decyzji Reklamacyjnej.
  19. Furgonetka zastrzega, że nie będzie dochodzić od Partnera żadnych roszczeń we własnym imieniu w przypadku negatywnej Decyzji Reklamacyjnej lub negatywnego rozpatrzenia Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej przez Partnera w przypadku uznania ich za zasadne. W przypadku wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego zgodnie z regulaminem danego Partnera Użytkownik może dochodzić roszczeń jedynie we własnym zakresie na zasadach ogólnych.
  20. Reklamacja Usługi Przewozu nie może dotyczyć przesyłek o zawartości niedozwolonej do transportu zgodnie z regulaminem Partnera. Złożenie Reklamacji Usługi Przewozu od przesyłki opisanej w zdaniu poprzedzającym skutkuje jej odrzuceniem przez Furgonetkę, które to odrzucenie nie stanowi Decyzji Reklamacyjnej.
  21. Z chwilą wydania przez Pocztę Polską decyzji w sprawie odwołania Furgonetki od Decyzji Reklamacyjnej złożonego na skutek Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej, Usługodawca przenosi na Użytkownika wszystkie prawa przysługujące Usługodawcy w stosunku do Poczty Polskiej, a Użytkownik uprawniony będzie do ich dochodzenia od Poczty Polskiej we własnym zakresie.
  22. Zlecenie Reklamacji Usługi Przewozu lub zlecenie Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej nie zwalnia Użytkownika z obowiązku niezwłocznego uregulowania zobowiązań wobec Usługodawcy zgodnie z postanowieniami §10 Regulaminu.
  23. Jeżeli po zakończeniu procesu reklamacyjnego związanego z Reklamacją Usługi Przewozu lub Odwołaniem od Decyzji Reklamacyjnej będzie to niezbędne do dochodzenia roszczeń przez Użytkownika wobec Partnera w zakresie uszkodzenia, ubytku lub zagubienia Przesyłki, Usługodawca dokona na żądanie Użytkownika nieodpłatnej i pisemnej cesji praw wynikających z łączącej Usługodawcę z Partnerem umowy. Dokonanie cesji nie jest możliwe w przypadku dochodzenia roszczeń od Partnerów — Poczta Polska, GLS, Fedex, RUCH, UPS i Świat Przesyłek oraz w przypadku dochodzenia roszczeń związanych z naliczonymi przez Partnera opłatami dodatkowymi i z płatnościami dotyczącymi Usługi Przewozu.
  24. Składając zlecenie Reklamacji Usługi Przewozu lub zlecenie Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej Użytkownik akceptuje, że jeżeli w konsekwencji przeprowadzonego u danego Partnera procesu reklamacyjnego zaistnieją przesłanki dla Usługodawcy do obniżenia podstawy opodatkowania w stosunku do uprzednio wystawionej faktury VAT (w szczególności w przypadku uznania reklamacji przez Partnera), Usługodawca wystawi korygującą fakturę VAT uwzględniającą obniżenie podstawy opodatkowania oraz udostępni ją Użytkownikowi zgodnie z niniejszym Regulaminem.

 

§8 Zasady i odpowiedzialność Zleceniobiorcy i Zleceniodawcy

  1. Usługodawca dołoży należytej staranności w celu zapewnienia poprawnego działania Serwisu oraz należytego wykonania Usług, jak również w celu ochrony danych zawartych w Serwisie.
  2. Usługodawca odpowiada przed Użytkownikiem za zrealizowanie Usługi tzn. za przekazanie wskazanemu przez Użytkownika Partnerowi zlecenia Usługi Przewozu oraz za prawidłowe funkcjonowanie Serwisu Internetowego i innych wymienionych, oraz jasno określonych w niniejszym regulaminie Usług Elektronicznych.
  3. W przypadku braku realizacji Usługi, Usługodawca odpowiada przed Zleceniodawcą lub osobą przez niego upoważnioną. Ewentualne zwroty kosztów będą zwracane na konto bankowe Zleceniodawcy lub przekazem pocztowym na wskazane przez niego dane.
  4. Usługodawca nie świadczy usług przewozu przesyłek. Za dostarczenie przesyłek odpowiada wybrany przez Użytkownika Partner.
  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Klientów za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług z przyczyn leżących po stronie osób trzecich, związanych z awarią techniczną Serwisu ani spowodowanych działaniami siły wyższej. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku, w którym Użytkownik złoży dyspozycje, o której mowa w § 4 ust. 10, w takim terminie, który uniemożliwi Usługodawcy przekazania Partnerowi dyspozycji w terminie umożliwiającym jej realizację.
  6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Klientów za opóźnienia związane ze złożeniem przez niego Reklamacji Usługi Przewozu lub Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej po upływie terminów wskazanych w § 7 Regulaminu.
  7. Usługodawca odpowiedzialny jest za przekazanie odpowiedniemu Partnerowi reklamacji od Usługi Przewozu na podstawie Reklamacji Usługi Przewozu lub Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej wraz z załączonymi dokumentami zgodnie ze zleceniem Użytkownika, nie jest odpowiedzialny jednak za treść lub dokumenty dołączone do Reklamacji Usługi Przewozu lub Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej, za które odpowiada wyłącznie Użytkownik.
  8. Usługodawca udostępnia Klientowi system powiadomień jedynie w celach informacyjnych i nie może być on podstawą do żadnych roszczeń ze strony Klienta. Za jego konfigurację odpowiada Klient.
  9. Klient jest zobowiązany prowadzić swoją działalność zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności przetwarza dane osobowe użytkowników zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L 2016 Nr 119, s.1) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1000).
  10. Usługodawca jest uprawniony do zarządzenia przerwy w działaniu Serwisu z powodów technicznych. Usługodawca zadba o to, aby:
    a) zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu Internetowego oraz możliwość korzystania z Usług Elektronicznych. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania Serwisu Internetowego, oraz jego Usług, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki DDOS - distributeddenial of service) możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie Serwisu Internetowego, oraz możliwość korzystania z jego Usług Elektronicznych. Usługodawca podejmie w takim wypadku wszelkie możliwe działania mające na celu zapewnienie ograniczenia negatywnych skutków takich zdarzeń w jak największym stopniu,
    b) informować niezwłocznie Klientów o wszelkich błędach oraz awariach technicznych, o których w mowa powyżej oraz przewidywanym terminie ich usunięcia,
    c) podjąć działania mające na celu rozwój Serwisu Internetowego i jego Usług Elektronicznych oraz ich zabezpieczenie przed błędami i awariami technicznymi,
    d) planować przerwy techniczne w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla Usługobiorców, w szczególności, aby planowane były na godziny nocne i jedynie na czas niezbędny do dokonania koniecznych działań przez Usługodawcę. Usługodawca obowiązany jest informować Usługobiorców o planowanych przerwach technicznych z odpowiednim wyprzedzeniem, podając także długość trwania planowanej przerwy. Niniejszy punkt Regulaminu nie wyłącza, ani nie ogranicza uprawnień Usługobiorcy będącego konsumentem przewidzianych przepisami prawa, w szczególności w zakresie odpowiedzialności Usługodawcy.
  11. Użytkownik, czyli Zleceniodawca zobowiązuje się również do:
    a) Powiadomienia odbiorcy o planowanej Przesyłce,
    b) Poinformowania odbiorcy o jego prawie sporządzenia protokołu szkody w obecności Przedstawiciela Partnera w przypadku uszkodzenia doręczanej Przesyłki.
  12. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienia w wypłacie COD w przypadku, w którym opóźnienie nastąpiło na skutek zablokowania powiązanych Kont lub w przypadku innych okoliczności uzasadniających zablokowanie Konta.

 

§9 Regulamin

  1. O zmianie Regulaminu Usługodawca obowiązany jest poinformować Użytkowników i udostępnić im zmieniony Regulamin m.in. poprzez zmieszczenie informacji na stronie Serwisu. Zmiany wchodzą w życie we wskazanym terminie, nie krótszym jednak niż 7 dni od udostępnienia ich na stronie Serwisu i zawiadomienia Użytkownika. Usługa zlecona przed wejściem w życie zmian zostanie wykonana na dotychczasowych zasadach. Użytkownik ma możliwość odstąpienia od akceptacji zmian, co spowoduje wypowiedzenie umowy zawartej między Użytkownikiem a Usługodawcą ze skutkiem natychmiastowym, w efekcie czego Konto Użytkownika zostanie zamknięte. Postanowienia §3 Regulaminu dotyczące żądania usunięcia Konta przez Użytkownika w takim wypadku stosuje się odpowiednio. O braku akceptacji zmian i chęci Użytkownik obowiązany jest powiadomić Usługodawcę na przykład poprzez formularz kontaktowy lub pisemnie na adres: Furgonetka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k., al. Księcia Józefa Poniatowskiego 1, 03-901 Warszawa. Akceptacja zmian następuje także przez pierwsze zlecenie Przesyłki za pomocą Formularza Zamówień lub dodanie ogłoszenia w ramach Usługi Giełda przez Użytkownika po wejściu w życie zmian. W przypadku braku akceptacji zmian Użytkownik w celu rozwiązania umowy powinien niezwłocznie powiadomić o tym Usługodawcę w sposób opisany powyżej. Zmiany Regulaminu, mogą być dokonane z ważnych powodów tj., mogą dotyczyć modyfikacji warunków świadczenia usług lub funkcjonalności Serwisu, zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, zmiany zakresu, odpłatności lub formy świadczonych Usług Elektronicznych, zmiany adresu Usługodawcy - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. Usługodawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, o której mowa w paragrafie 2 punkt 5, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia. Z chwilą upływu okresu wypowiedzenia umowa ulega rozwiązaniu, a Konto zostaje usunięte z Serwisu.

 

§10 Płatności

  1. Usługi świadczone przez Usługodawcę są odpłatne, a ich kosztami obciążany jest Użytkownik. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Cennika bez podania przyczyny, wprowadzania nowych i usuwania starych Usług, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. Wysokość opłat wskazana w załączniku nr 2, 3 i 4 do Regulaminu stanowi wyłącznie charakter informacyjny. Wynagrodzenie dla Punktu będzie wypłacane zgodnie z postanowieniami Regulaminu Punktu Partnerskiego, który jest dostępny w Panelu Klienta Punktu.
  2. Płatności dla kont Standard i Biznes dokonywane są przelewem za pomocą systemu Przelewy24 -  PayPro S.A., Tpay lub systemem PayPal. Użytkownicy kont Biznes mają także możliwość wykonania przelewu zgodnie z fakturą na wskazany w dokumencie rachunek bankowy.
  3. Wszystkie faktury VAT wystawiane są przez Usługodawcę jedynie w oparciu o dane Użytkownika pochodzące z Konta (lub z konta należącego do Serwisu Zewnętrznego, jeżeli Użytkownik korzysta z Usługi Furgonetka poprzez Serwis Zewnętrzny), z którego dokonane zostało zamówienie na realizację danej Usługi przez Usługodawcę. W przypadku konta Biznes faktura jest wystawiana do 5 dni roboczych po zakończeniu miesiąca, którego zamówień dotyczy. W przypadku konta Standard faktura jest wystawiana do 5 dni roboczych po zakończeniu miesiąca, w którym nastąpiło zasilenie salda konta na poczet składania zamówień lub w którym naliczona została opłata dodatkowa opisana w §5 niniejszego Regulaminu.
  4. Faktura VAT wystawiona będzie przez Usługodawcę w oparciu o numer NIP podany w ramach danego Konta w momencie składania zamówienia na realizację Usługi. Jeśli w momencie składania zamówienia do Konta nie był przypisany żaden numer NIP, Użytkownik, zgodnie z art. 106b ust. 5 ustawy z 11.03.2004 o podatku od towarów i usług nie będzie miał prawa żądać od Usługodawcy wystawienia faktury VAT. W przypadku, w którym Użytkownik posiada więcej niż jedno Konto, Użytkownik nie ma prawa do żądania wystawienia faktury VAT na dane innego Konta niż to, z którego dokonano zamówienia na daną Usługę.
  5. Jeżeli dane Użytkownika stanowiące element faktury VAT ulegną zmianie, Użytkownik zobowiązany jest do ich aktualizacji przed złożeniem zamówienia na daną Usługę. Aktualizacja danych, za wyjątkiem danych teleadresowych, może nastąpić jedynie w przypadku dokonania łączenia, podziału, przekształcenia lub innego zdarzenia prowadzącego do następstwa prawnego spółki lub przedsiębiorstwa, do którego należy Konto – w takim wypadku Użytkownik zobowiązany jest do przedstawienia Usługodawcy dokumenty potwierdzające zaistnienie jednej ze wskazanych okoliczności.
  6. W przypadku korzystania także z innych Usług Elektronicznych wchodzących w skład Grupy Usług Furgonetka wystawiona faktura VAT może zawierać także płatności tytułem korzystania z tych Usług Elektronicznych.
  7. Użytkownik otrzyma fakturę VAT drogą elektroniczną, którą może pobrać ze swojego Konta, a którą również otrzymuje drogą mailową. Na życzenie Użytkownika wysyłamy mu na adres podany w ramach Konta Użytkownika fakturę papierową.
  8. W przypadku ujemnego salda konta Standard Użytkownik ma obowiązek uregulowania brakującej kwoty w ciągu 7 dni od otrzymania ponaglenia od Usługodawcy. W przypadku zaległości Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zablokowania Użytkownikowi możliwości zamawiania przesyłek aż do momentu spłaty przez niego zaległych należności. Postanowienia §3 Regulaminu dotyczące zablokowania dostępu do Formularza Zamówień stosuje się odpowiednio.
  9. Faktury dla Konta Biznes są płatne w terminie 7 dni od ich wystawienia. W przypadku braku uregulowania należnych środków Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zablokowania Użytkownikowi możliwości zamawiania przesyłek aż do momentu spłaty przez niego zaległych należności. Postanowienia §3 Regulaminu dotyczące zablokowania dostępu do Formularza Zamówień stosuje się odpowiednio.
  10. Użytkownikom Kont Biznes, którzy nie uregulują należności w wyznaczonym na fakturze terminie, zostanie wyłączona opcja płatności na podstawie faktury i ponownie uruchomione Konto Standard.
  11. W przypadku nadpłaty na koncie Standard Użytkownik może zażądać jej zwrotu – w tym celu musi zaakceptować formularz zwrotu środków (jeśli wypłata będzie realizowana za pośrednictwem Przelewy24 -  PayPro S.A. lub Tpay) lub złożyć żądanie poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza w ramach swojego Konta, w którym wskaże dane niezbędne do dokonania przez Usługodawcę zwrotu środków z nadpłaty. Środki są zwracane w oparciu o podane przez Użytkownika dane. W przypadku nadpłaty na koncie Standard Użytkownika posiadającego konto firmowe, zwrot środków nastąpi po weryfikacji przez Usługodawcę zasadności żądania Użytkownika, podstaw obniżenia opodatkowania oraz po wystawieniu przez Usługodawcę faktury korygującej VAT. Zwrot nadpłaty może obejmować jedynie całość środków Użytkownika zgromadzonych w danym momencie w ramach nadpłaty na koncie Standard.
  12. W przypadku, gdy Zleceniodawca jest podatnikiem VAT w rozumieniu art. 96b ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, a jednorazowa wartość transakcji przekracza 15 000 zł lub równowartość tej kwoty w innej walucie, Usługodawca dokona płatności przelewem na rachunek bankowy Zleceniodawcy widniejący w wykazie podmiotów, który jest prowadzony w postaci elektronicznej przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Jeżeli rachunek bankowy Zleceniodawcy nie widnieje w wykazie podmiotów, który jest prowadzony w postaci elektronicznej przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, Usługodawca zgodnie z art. 117ba Ordynacji podatkowej dokona zawiadomienia do naczelnika urzędu skarbowego właściwego dla podatnika o płatności na rachunek spoza wykazu podmiotów.
  13. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dochodzenia zadłużenia powstałego na koncie Użytkownika za pośrednictwem firmy windykacyjnej lub cesji wymagalnej wierzytelności na inny podmiot (o czym Użytkownik zostanie poinformowany), jeżeli Użytkownik uchyla się od zapłaty pomimo otrzymania ponaglenia zgodnie z §10.6 Regulaminu. Kosztami postępowania windykacyjnego w zakresie i na podstawie obowiązujących przepisów prawa może zostać obciążony Użytkownik, którego zadłużenie dotyczy.
  14. W przypadku braku płatności w terminie (zgodnie z Dz.U.2019.0.118 t.j - Ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, Art. 10. trans. handl.) Usługodawcy przysługuje od Usługobiorcy rekompensata za koszty odzyskiwania należności stanowiąca równowartość kwoty:
    1) 40 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego nie przekracza 5000 złotych;
    2) 70 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego jest wyższa niż 5000 złotych, ale niższa niż 50 000 złotych;
    3) 100 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego jest równa lub wyższa od 50 000 złotych.
    Kwota rekompensaty ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym świadczenie pieniężne stało się wymagalne. Powyższy punkt nie dotyczy klientów będących konsumentami.
  15. Niezapłacone należności Użytkownika na rzecz Usługodawcy mogą być potrącone przez właściciela Serwisu z należnościami na rzecz Użytkownika – zarówno z tytułu pobrania, jak i z tytułu uznania Reklamacji Usługi Przewozu lub Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej (nie dotyczy klientów, którzy są konsumentami). W przypadku Użytkowników będących konsumentami, dopuszczalność potrącenia regulowana jest przez odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego. Potrącenie, odbywa się poprzez złożenie oświadczenia, które może mieć także postać elektroniczną. Pozostała po potrąceniu należność Furgonetki względem Użytkownika, może zostać pobrana z salda Użytkownika.
  16. W przypadku stwierdzenia przez Usługodawcę pomyłki w kwocie należności za usługę lub podatku na fakturze VAT, Usługodawca wystawi niezwłocznie fakturę korygującą oraz dostarczy ją Użytkownikowi wraz ze wskazaniem pomyłki będącej przyczyną wystawienia faktury korygującej.
  17. Jeżeli w związku z zaistnieniem określonej okoliczności, w tym w szczególności w przypadkach, w których Użytkownik jest uprawniony do stosowania 0% stawki VAT bądź zaistnieją przesłanki zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia, wyniknie potrzeba dokonania korekty lub innej operacji na wystawionej przez Usługodawcę fakturze VAT, Użytkownik powinien zgłosić się do Usługodawcy z wyjaśnieniem okoliczności uprawniających go do żądania dokonania przez Usługodawcę określonej operacji.
  18. Każda faktura korygująca wystawiona przez Usługodawcę w przypadkach wskazanych w Regulaminie będzie księgowana po dacie wystawienia danej faktury korygującej.

 

§11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji dotyczących niepoprawnego funkcjonowania Usługi i dostępu do Serwisu oraz dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

  1. Niniejszy punkt Regulaminu ma zastosowanie jedynie do Użytkowników będących konsumentami.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji dotyczących niepoprawnego funkcjonowania Usługi i dostępu do Serwisu oraz dochodzenia roszczeń, oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach, oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr ostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

 

§12 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców

  1. Niniejszy punkt regulaminu ma zastosowanie jedynie do Użytkowników niebędących konsumentami.
  2. Usługodawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Użytkownika niebędącego konsumentem. W zakresie weryfikacji Usługodawca uprawniony jest m.in. do zażądania od Użytkownika niebędącego konsumentem przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim Usługodawca uprawniony jest do zawieszenia Konta Użytkownika niebędącego konsumentem na czas trwania weryfikacji.
  3. Usługodawca może wypowiedzieć Klientowi niebędącemu konsumentem umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie takiemu Użytkownika stosownego oświadczenia. Usunięcie Konta powoduje jednocześnie usunięcie z Serwisu Internetowego np. Ofert złożonych przez Przewoźnika (z wyłączeniem Ofert już przyjętych przez Klienta).
  4. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Klientem niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  5. Usługodawca nie ponosi wobec Klienta niebędącego konsumentem odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań powstałych na skutek wszelkich błędów i awarii technicznych oraz przerw technicznych.
  6. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Użytkownika niebędącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jedynie do wysokości uiszczonych Usługodawcy przez takiego Użytkownika opłat za korzystanie z Usług Elektronicznych Serwisu. Usługodawca ponosi wobec Klienta niebędącego konsumentem odpowiedzialność tylko za typowe i rzeczywiście poniesione szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy, z wyłączeniem utraconych korzyści.

 

§13 Prawa autorskie

  1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy ich wyrażenia.
  2. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

§14 Postanowienia końcowe

  1. Prywatność oraz poufność danych osobowych oraz obowiązki Użytkownika z tym związane określa Załącznik nr 1 do Regulaminu Polityka prywatności.
  2. Prawem właściwym dla wszystkich stosunków prawnych pomiędzy Użytkownikiem, a Usługodawcą w związku z korzystaniem z Serwisu jest prawo polskie, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego o zleceniu, chyba, że obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej.
  3. Firmy będące dłużnikami Usługodawcy nie mogą zamawiać Usług za pośrednictwem Serwisu bez uprzedniej zgody Usługodawcy.
  4. Klient powinien archiwizować na trwałym nośniku we własnym zakresie informacje o dokonywanych przez niego zamówieniach za pomocą Serwisu, w szczególności na potrzeby postępowań reklamacyjnych prowadzonych przez Partnerów a dotyczących Reklamacji Usługi Przewozu lub Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej.

 

§15 Załączniki

  1. Polityka prywatności
  2. Opłaty i prowizje - przesyłki międzynarodowe
  3. Opłaty i prowizje - przesyłki krajowe
  4. Regulamin Usługi Giełda
  5. Regulamin Programu Partnerskiego „Zarabiaj z Furgonetka.pl”
  6. Wzór formularza odstąpienia od Umowy
  7. Wykaz parametrów przesyłek
  8. Regulamin nadawania oraz odbierania Przesyłek za pomocą Automatu Paczkowego
  9. Regulamin powierzenia przetwarzania danych osobowych

 

Furgonetka używa plików cookie. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich przechowywanie. Rozumiem