Kontakt

FAQ

Zanim się skontaktujesz, sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

JESTEŚ KLIENTEM

Zaloguj się i użyj czerwonego przycisku “Wystaw ogłoszenie” - znajdziesz go m.in. na stronie głównej. Po przejściu do formularza wybierz kategorię swojego ładunku i ustaw parametry przewozu. Podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących Twojego zlecenia i dodaj zdjęcie, aby ułatwić przewoźnikom dostosowanie oferty do Twoich potrzeb.
W Furgonetka Giełda możesz dodać praktycznie każdą przesyłkę, od lampki nocnej po fortepian. Możesz także zlecić przeprowadzkę domu lub biura. Podczas dodawania ogłoszenia masz do wyboru kilka kategorii, do których możesz przyporządkować swoje zlecenie.

Pamiętaj, że platforma nie pozwala na dodawanie przesyłek, które są niezgodne z prawem. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym regulaminie w punkcie 7.
Oferty przewoźników pojawiają się pod Twoim zleceniem i akceptujesz je przez kliknięcie przycisku “Wybieram”. Zanim wybierzesz ofertę, pamiętaj, że możesz dopytać przewoźnika o szczegóły transportu, wystarczy, że skomentujesz dodaną przez niego propozycję.
Po akceptacji oferty otrzymujesz dane kontaktowe przewoźnika. Jednocześnie przewoźnik dostaje Twoje dane, a także informację o tym, że jego oferta została wybrana. Akceptacja oferty oznacza zawarcie umowy z przewoźnikiem. Opłatę za transport i jego szczegóły omawiacie bezpośrednio między sobą.
Opłaty za przewóz dokonujesz na zasadach ustalonych z przewoźnikiem po zaakceptowaniu jego oferty.

JESTEŚ PRZEWOŹNIKIEM

  1. Utwórz konto firmowe, podając NIP firmy, w ramach której chcesz realizować transporty.

  2. Wykonaj przelew w wysokości 1,00 zł na poniższy rachunek. Otrzymaną kwotę zwrócimy Ci w całości, niezależnie od wyniku weryfikacji.

    Ważne: Przelewu dokonaj z rachunku firmy, dla której weryfikujesz konto Przewoźnika. Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą i nie posiadasz w banku konta zarejestrowanego na firmę, możesz wykonać przelew z konta osobistego, ale musi ono należeć do Właściciela weryfikowanej działalności.

    Dokonując wpłaty, nie korzystaj z opcji przelewu natychmiastowego - to nie przyspieszy procesu weryfikacji. Co więcej, ta opcja może skutkować brakiem wskazania rzeczywistego Nadawcy przelewu w szczegółach transakcji, co uniemożliwi nam weryfikację Twojego konta.

    Dane do przelewu:
    Furgonetka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    al. Księcia Józefa Poniatowskiego 1
    03-901 Warszawa
    Millennium Bank S.A.
    50 1160 2202 0000 0002 7876 6749

    Tytuł przelewu: Weryfikacja konta i Twój numer NIP (np. Weryfikacja konta 1132567365)

  3. Jeżeli Twoja jednoosobowa działalność gospodarcza widnieje w ogólnodostępnej bazie np. CEiDG lub GUS, do zweryfikowania Twojego konta wystarczy wykonanie ww. przelewu.

    W innych przypadkach dostarcz do nas dodatkowy dokument:

    • skan umowy zawarcia spółki w przypadku spółki cywilnej,
    • skan dokumentu poświadczającego prowadzenie działalności gospodarczej (np. dokument rejestracji w rejestrze przedsiębiorców, potwierdzenie nadania numeru NIP) w przypadku firmy, która nie widnieje w ogólnodostępnych bazach: GUS, CEIDG, KRS.

    Wskazane dokumenty prześlij przez formularz kontaktowy widoczny poniżej - koniecznie zaloguj się na swoje konto przed wysłaniem wiadomości.

  4. Wyzeruj saldo - bez tego przyznanie statusu Przewoźnika nie będzie możliwe.

    • Jeśli na Twoim saldzie widnieje nadpłata, zleć nam jej zwrot. W tym celu otwórz zakładkę Saldo i kliknij przycisk WYPŁAĆ widoczny tuż obok informacji o dostępnych środkach, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlonymi na ekranie. Jeżeli nie widzisz przycisku WYPŁAĆ, wyślij do nas wiadomość przez formularz kontaktowy.
    • Jeśli na Twoim saldzie widnieje niedopłata, przejdź do zakładki Saldo, użyj przycisku DOŁADUJ KONTO i zasil saldo kwotą równą niedopłacie. Nie zawyżaj kwoty transakcji, aby nie utworzyć nadpłaty. Saldo ma wynosić 0,00 zł.
    • Jeśli posiadasz w Furgonetce Konto Biznes i skorzystałeś w tym miesiącu z kredytu przyznanego na zamawianie przesyłek kurierskich, nie musisz regulować ujemnej kwoty na saldzie - zostanie ona uwzględniona w fakturze do zapłaty, jaką standardowo wystawimy Ci po zakończeniu miesiąca.

Tak, posiadając status Przewoźnika wciąż możesz korzystać ze swojego konta jak każdy inny Użytkownik - czyli zarówno wystawiać własne ogłoszenia, jak i zamawiać przesyłki kurierskie w Furgonetce.

Gdy będziesz zamawiać przesyłkę kurierską lub inną płatną usługę Furgonetki, niezbędne będzie opłacenie jej z góry (np. podczas zamawiania, na ekranie Podsumowania i płatności).

Ważne: Jeśli przed zweryfikowaniem konta Przewoźnika posiadałeś w Furgonetce Konto Biznes, mogłeś opłacać zamówienia na podstawie faktury wystawionej po zakończeniu miesiąca. Po uzyskaniu statusu Przewoźnika Twoje konto zmieni się w Konto Giełda, a powyższy model płatności przestanie być dostępny - od teraz odroczony termin płatności dotyczy wyłącznie prowizji za oferty zaakceptowane na Giełdzie, a każda zlecona przez Ciebie usługa kurierska musi być opłacona z góry.

Wszystkie ogłoszenia znajdziesz na stronie serwisu Furgonetka Giełda - wystarczy, że odwiedzisz stronę główną i użyjesz przycisku PRZEGLĄDAJ ZLECENIA.

Listę zleceń możesz dostosować do własnych preferencji:

Użyj filtrów
Możesz zawęzić wyniki wyszukiwania według takich kryteriów, jak np:

  • Kategoria ładunku - jeśli specjalizujesz się w transporcie konkretnych przedmiotów, np. dysponujesz lawetą i najbardziej interesuje Cię transport pojazdów;
  • Waga ładunku - gdy np. optymalizujesz koszty transportu i szukasz mniejszych zleceń na doładunek, a jednocześnie nie chcesz przekroczyć ładowności pojazdu.
  • Trasa - gdy potrzebujesz doładunku lub nie chcesz wracać na pusto, wskaż trasę i dodatkowe punkty po drodze. Określ też, w jakim zakresie możesz zboczyć z tej trasy, aby jak najlepiej dopasować ogłoszenia do swoich możliwości;

Ustaw własne trasy
Jeśli regularnie przemieszczasz się na jakiejś trasie i szukasz doładunków lub chcesz ograniczyć puste przejazdy, zapisz ją na swoim koncie.

  1. Kliknij swoje dane w prawym górnym rogu ekranu
  2. Na rozwijalnej liście wybierz “Moje trasy”
  3. W wyświetlonym oknie użyj przycisku “Dodaj trasę”
  4. Wypełnij dostępne pola i zapisz trasę.

W zakładce “Moje trasy” możesz zapisać wiele różnych tras, a potem je edytować, usuwać lub dodawać kolejne, w zależności od potrzeb.

Dzięki tej funkcji nie przeoczysz żadnego ogłoszenia, jakie się u nas pojawi w zasięgu zapisanych tras. Informację o każdym nowym ogłoszeniu wyślemy na Twój adres e-mail.

Pola służące do wystawienia oferty znajdziesz w górnej części ogłoszenia:

  1. wprowadź w odpowiednim polu proponowaną cenę usługi oraz czas ważności oferty. Jeśli zlecający nie zaakceptuje jej w wyznaczonym przez Ciebie czasie, oferta wygaśnie (w każdej chwili możesz ją wycofać lub złożyć ponownie);
  2. zapoznaj się z wysokością prowizji - taką prowizję naliczymy, jeśli Twoja oferta zostanie wybrana przez zlecającego;
  3. użyj przycisku ZŁÓŻ OFERTĘ, aby ją dodać w ogłoszeniu.

Jeśli przed dokonaniem wyceny potrzebujesz uzyskać od zlecającego dodatkowe informacje, na dole ogłoszenia możesz napisać wiadomość i dopytać o szczegóły. Jeśli zbyt pośpiesznie wycenisz usługę, narażasz się na późniejsze nieporozumienia lub nawet pretensje zlecającego. Ofertę możesz złożyć w dowolnym momencie.

Przy składaniu oferty pamiętaj, że:

  • nie musisz oferować ceny niższej, niż pozostali przewoźnicy;
  • wyceniasz wszystkie usługi wymienione przez zlecającego w ogłoszeniu (zwróć zatem uwagę na opis zlecenia i usługi dodatkowe);
  • wartość oferty to zawsze kwota brutto - w ogłoszeniu nie zobaczysz danych zlecającego, musisz zatem założyć, że kierujesz ofertę do osoby prywatnej (konsumenta). W takiej sytuacji masz obowiązek informowania go o cenie brutto na każdym etapie negocjacji, również podczas wymiany wiadomości.

Swoją ofertę możesz zmienić lub wycofać, dopóki nie została zaakceptowana przez zlecającego.

  • Aby wycofać propozycję współpracy, użyj opcji “Anuluj ofertę” - znajdziesz ją w górnej części ogłoszenia, w sekcji TWOJA OFERTA.
  • Aby zmienić złożoną ofertę, najpierw ją anuluj. Wówczas na ekranie ponownie pojawią się pola służące do wystawienia oferty - wypełnij je, podając nową kwotę i termin ważności.

Przejdź do sekcji Wiadomości w dolnej części ogłoszenia. W odpowiednim polu wpisz treść komentarza i użyj przycisku NAPISZ. W ten sposób możesz dopytać o szczegóły zlecenia, doprecyzować niejasności lub np. poinformować Zlecającego, w jakim terminie możesz wykonać usługę lub jak powinien przygotować swój ładunek do transportu.

Uwaga: Podawanie w komentarzach danych osobowych i kontaktowych jest niezgodne z Regulaminem Usługi Giełda. Te dane wymienimy między Tobą a Zlecającym, jak tylko Twoja oferta zostanie przez niego zaakceptowana.

W dolnej części każdego ogłoszenia znajduje się sekcja WIADOMOŚCI. W tym miejscu możesz korespondować ze Zlecającym i ustalić z Nim warunki współpracy.

Uwaga: Podawanie w komentarzach danych osobowych i kontaktowych jest niezgodne z Regulaminem Usługi Giełda. Te dane wymienimy między Tobą a Zlecającym, jak tylko Twoja oferta zostanie przez niego zaakceptowana. Od tego momentu możecie kontaktować się ze sobą poza serwisem.

Najważniejsze informacje warto jednak wymienić w oknie ogłoszenia, dzięki czemu zostaną one utrwalone na Twoim koncie w serwisie. Mogą okazać się przydatne, np. gdyby Zlecający chciał zmienić warunki współpracy już po zaakceptowaniu Twojej oferty.

Założenie i zweryfikowanie konta Przewoźnika jest bezpłatne, nie pobieramy także żadnej opłaty abonamentowej za dostęp do naszej bazy ogłoszeń. Zapłacisz jedynie prowizję za zaakceptowanie Twojej oferty przez Zlecającego (czyli za zlecenia zdobyte dzięki usłudze Furgonetka Giełda). Aktualny cennik znajdziesz zawsze w Tabeli opłat i prowizji.

Wysokość prowizji zależy od wartości Twojej oferty. Nie musisz nic obliczać samodzielnie - po prostu wprowadź swoją ofertę w ogłoszeniu, a my od razu pokażemy Ci, ile zapłacisz, jeśli zostanie zaakceptowana.

W momencie zaakceptowania Twojej oferty dochodzi do zawarcia Umowy przewozu między Tobą a Zlecającym. Nasz serwis nie jest stroną tej umowy, ale za zaakceptowanie oferty naliczona zostanie prowizja zgodnie z Tabelą opłat i prowizji.

Jako Przewoźnik posiadasz w Furgonetce Konto Giełda - otrzymujesz zatem comiesięczny limit kwotowy na sumę prowizji, które możesz opłacić na podstawie późniejszej, zbiorczej faktury.

Gdyby suma prowizji przekroczyła limit przyznany w danym miesiącu, składanie nowych ofert nie będzie możliwe, a oferty czekające na akceptację zostaną anulowane. Aby tego uniknąć lub przywrócić możliwość dodawania ofert, doładuj swoje saldo, odnawiając chociaż część przyznanego limitu.

Stan wykorzystanego limitu oraz historię transakcji sprawdzisz w zakładce Saldo.

Fakturę wystawimy po zakończeniu miesiąca, a następnie wyślemy ją na Twój adres e-mail. Na dokonanie płatności masz 7 dni.

  1. Jako Przewoźnik otrzymasz od nas fakturę zbiorczą, na której będzie widnieć suma prowizji za wszystkie Twoje oferty zaakceptowane w danym miesiącu.
  2. Jeśli skorzystałeś również innych usług serwisu Furgonetka, np. zamówiłeś i opłaciłeś przesyłkę kurierską, na fakturze wskazana zostanie łączna wartość tych usług. Może ona uwzględniać również usługi dodatkowe doliczone do zamówień, np. opłatę za zwrot niedoręczonej przesyłki do Nadawcy.
    Nie obawiaj się, że zapłacisz za coś podwójnie - widniejąca na fakturze kwota do zapłaty będzie obejmować tylko te usługi, które nie są jeszcze opłacone.

W każdej chwili możesz obejrzeć otrzymane faktury lub historię wszystkich transakcji - w tym celu zaloguj się do serwisu i przejdź do zakładki Saldo.

Brak realizacji zlecenia nie powoduje automatycznego wycofania prowizji - podstawą jej naliczenia było zaakceptowanie Twojej oferty, a nie późniejsze wykonanie usługi przewozu.

Jeśli jednak do transportu nie doszło z winy Zlecającego, w terminie do 30 dni od zaakceptowania oferty możesz wnioskować o zmianę lub anulowanie prowizji. W tym celu napisz do nas wiadomość przez poniższy formularz kontaktowy.

Wiadomość powinna zawierać:

  • numer lub link zlecenia, którego dotyczy wniosek,
  • uzasadnienie wniosku,
  • dowody potwierdzające, że do transportu nie doszło z winy Zlecającego (np. kopię Odstąpienia od umowy, kopię Waszej korespondencji, zdjęcia).

Kwota prowizji nie zostanie pomniejszona, jeśli np.:

  • nie dowiedziesz winy Zlecającego.
    Zawsze staraj się utrwalać ustalenia podjęte ze Zlecającym, żądaj pisemnego odstąpienia od Umowy, twórz dokumentację zdjęciową w miejscu załadunku itp.
  • złożysz ofertę w celu pozyskania danych kontaktowych Zlecającego, a nie zawarcia Umowy.
    Zachęcanie do zaakceptowania oferty, aby nawiązać kontakt i omówić szczegóły zlecenia poza Giełdą, może być powodem odrzucenia Twojego wniosku.

Zanim oficjalnie zaoferujesz swoje usługi w ogłoszeniu, upewnij się, że możesz i chcesz zrealizować dane zlecenie. Użyj funkcji wiadomości, aby doprecyzować szczegóły ze Zlecającym i utrwalić te ustalenia. Jeśli jednak najpierw złożysz ofertę, dążąc do jej szybkiej akceptacji, a dopiero później pozyskasz kluczowe informacje, może się okazać, że zlecenie nie jest dla Ciebie. W takiej sytuacji rezygnacja z wykonania transportu może nie być potraktowana jako “wina Zlecającego” i prowizja nie zostanie skorygowana.

Formularz kontaktowy

Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny i masz u nas konto firmowe, zadzwoń:

+48 22 112 08 35

Jeśli wolisz do nas napisać lub posiadasz konto prywatne, skorzystaj z poniższego formularza.

Informujemy, że w lipcu i sierpniu 2025 r. nasz Dział Obsługi Klienta pracuje w piątki do godziny 14:00.

Dziękujemy za wiadomość. Szczegółowo zapoznamy się ze zgłoszeniem, a odpowiedź wyślemy najszybciej, jak to będzie możliwe. Zespół Furgonetka Giełda.

Dodaj kolejny plik