Każdego dnia użytkownicy giełdy dodają zlecenia transportowe. Przeglądaj i składaj oferty, a zdobędziesz nowych klientów.
Dbaj o relacje ze zlecającymi. Każdy pozytywny komentarz na Twoim profilu ułatwi zdobycie kolejnych zleceń.
Rejestrujesz się za darmo i nie płacisz żadnych abonamentów. Pobieramy jedynie prowizję od zrealizowanych przez Ciebie zleceń, organizując regularnie promocje związane z ich wysokością.
Sprawdź aktualne stawki w tabeli opłat i prowizji .
Utwórz konto firmowe, podając NIP firmy, w ramach której chcesz realizować transporty.
Wykonaj przelew w wysokości 1,00 zł na poniższy rachunek. Otrzymaną kwotę zwrócimy Ci w całości, niezależnie od wyniku weryfikacji.
Ważne: Przelewu dokonaj z rachunku firmy, dla której weryfikujesz konto Przewoźnika. Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą i nie posiadasz w banku konta zarejestrowanego na firmę, możesz wykonać przelew z konta osobistego, ale musi ono należeć do Właściciela weryfikowanej działalności.
Dokonując wpłaty, nie korzystaj z opcji przelewu natychmiastowego - to nie przyspieszy procesu weryfikacji. Co więcej, ta opcja może skutkować brakiem wskazania rzeczywistego Nadawcy przelewu w szczegółach transakcji, co uniemożliwi nam weryfikację Twojego konta.
Tytuł przelewu: Weryfikacja konta i Twój numer NIP (np. Weryfikacja konta 1132567365)
Jeżeli Twoja jednoosobowa działalność gospodarcza widnieje w ogólnodostępnej bazie np. CEiDG lub GUS, do zweryfikowania Twojego konta wystarczy wykonanie ww. przelewu.
W innych przypadkach dostarcz do nas dodatkowy dokument:
Wskazane dokumenty prześlij przez formularz kontaktowy widoczny poniżej - koniecznie zaloguj się na swoje konto przed wysłaniem wiadomości.
Wyzeruj saldo - bez tego przyznanie statusu Przewoźnika nie będzie możliwe.
Tak, posiadając status Przewoźnika wciąż możesz korzystać ze swojego konta jak każdy inny Użytkownik - czyli zarówno wystawiać własne ogłoszenia, jak i zamawiać przesyłki kurierskie w Furgonetce.
Gdy będziesz zamawiać przesyłkę kurierską lub inną płatną usługę Furgonetki, niezbędne będzie opłacenie jej z góry (np. podczas zamawiania, na ekranie Podsumowania i płatności).
Ważne: Jeśli przed zweryfikowaniem konta Przewoźnika posiadałeś w Furgonetce Konto Biznes, mogłeś opłacać zamówienia na podstawie faktury wystawionej po zakończeniu miesiąca. Po uzyskaniu statusu Przewoźnika Twoje konto zmieni się w Konto Giełda, a powyższy model płatności przestanie być dostępny - od teraz odroczony termin płatności dotyczy wyłącznie prowizji za oferty zaakceptowane na Giełdzie, a każda zlecona przez Ciebie usługa kurierska musi być opłacona z góry.
Wszystkie ogłoszenia znajdziesz na stronie serwisu Furgonetka Giełda - wystarczy, że odwiedzisz stronę główną i użyjesz przycisku PRZEGLĄDAJ ZLECENIA.
Listę zleceń możesz dostosować do własnych preferencji:
Użyj filtrów
Możesz zawęzić wyniki wyszukiwania według takich kryteriów, jak np:
Ustaw własne trasy
Jeśli regularnie przemieszczasz się na jakiejś trasie i szukasz doładunków lub chcesz ograniczyć puste przejazdy, zapisz ją na swoim koncie.
W zakładce “Moje trasy” możesz zapisać wiele różnych tras, a potem je edytować, usuwać lub dodawać kolejne, w zależności od potrzeb.
Dzięki tej funkcji nie przeoczysz żadnego ogłoszenia, jakie się u nas pojawi w zasięgu zapisanych tras. Informację o każdym nowym ogłoszeniu wyślemy na Twój adres e-mail.
Pola służące do wystawienia oferty znajdziesz w górnej części ogłoszenia:
Jeśli przed dokonaniem wyceny potrzebujesz uzyskać od zlecającego dodatkowe informacje, na dole ogłoszenia możesz napisać wiadomość i dopytać o szczegóły. Jeśli zbyt pośpiesznie wycenisz usługę, narażasz się na późniejsze nieporozumienia lub nawet pretensje zlecającego. Ofertę możesz złożyć w dowolnym momencie.
Przy składaniu oferty pamiętaj, że:
Swoją ofertę możesz zmienić lub wycofać, dopóki nie została zaakceptowana przez zlecającego.
Przejdź do sekcji Wiadomości w dolnej części ogłoszenia. W odpowiednim polu wpisz treść komentarza i użyj przycisku NAPISZ. W ten sposób możesz dopytać o szczegóły zlecenia, doprecyzować niejasności lub np. poinformować Zlecającego, w jakim terminie możesz wykonać usługę lub jak powinien przygotować swój ładunek do transportu.
Uwaga: Podawanie w komentarzach danych osobowych i kontaktowych jest niezgodne z Regulaminem Usługi Giełda. Te dane wymienimy między Tobą a Zlecającym, jak tylko Twoja oferta zostanie przez niego zaakceptowana.
W dolnej części każdego ogłoszenia znajduje się sekcja WIADOMOŚCI. W tym miejscu możesz korespondować ze Zlecającym i ustalić z Nim warunki współpracy.
Uwaga: Podawanie w komentarzach danych osobowych i kontaktowych jest niezgodne z Regulaminem Usługi Giełda. Te dane wymienimy między Tobą a Zlecającym, jak tylko Twoja oferta zostanie przez niego zaakceptowana. Od tego momentu możecie kontaktować się ze sobą poza serwisem.
Najważniejsze informacje warto jednak wymienić w oknie ogłoszenia, dzięki czemu zostaną one utrwalone na Twoim koncie w serwisie. Mogą okazać się przydatne, np. gdyby Zlecający chciał zmienić warunki współpracy już po zaakceptowaniu Twojej oferty.
Założenie i zweryfikowanie konta Przewoźnika jest bezpłatne, nie pobieramy także żadnej opłaty abonamentowej za dostęp do naszej bazy ogłoszeń. Zapłacisz jedynie prowizję za zaakceptowanie Twojej oferty przez Zlecającego (czyli za zlecenia zdobyte dzięki usłudze Furgonetka Giełda). Aktualny cennik znajdziesz zawsze w Tabeli opłat i prowizji.
Wysokość prowizji zależy od wartości Twojej oferty. Nie musisz nic obliczać samodzielnie - po prostu wprowadź swoją ofertę w ogłoszeniu, a my od razu pokażemy Ci, ile zapłacisz, jeśli zostanie zaakceptowana.
W momencie zaakceptowania Twojej oferty dochodzi do zawarcia Umowy przewozu między Tobą a Zlecającym. Nasz serwis nie jest stroną tej umowy, ale za zaakceptowanie oferty naliczona zostanie prowizja zgodnie z Tabelą opłat i prowizji.
Jako Przewoźnik posiadasz w Furgonetce Konto Giełda - otrzymujesz zatem comiesięczny limit kwotowy na sumę prowizji, które możesz opłacić na podstawie późniejszej, zbiorczej faktury.
Gdyby suma prowizji przekroczyła limit przyznany w danym miesiącu, składanie nowych ofert nie będzie możliwe, a oferty czekające na akceptację zostaną anulowane. Aby tego uniknąć lub przywrócić możliwość dodawania ofert, doładuj swoje saldo, odnawiając chociaż część przyznanego limitu.
Stan wykorzystanego limitu oraz historię transakcji sprawdzisz w zakładce Saldo.
Fakturę wystawimy po zakończeniu miesiąca, a następnie wyślemy ją na Twój adres e-mail. Na dokonanie płatności masz 7 dni.
W każdej chwili możesz obejrzeć otrzymane faktury lub historię wszystkich transakcji - w tym celu zaloguj się do serwisu i przejdź do zakładki Saldo.
Brak realizacji zlecenia nie powoduje automatycznego wycofania prowizji - podstawą jej naliczenia było zaakceptowanie Twojej oferty, a nie późniejsze wykonanie usługi przewozu.
Jeśli jednak do transportu nie doszło z winy Zlecającego, w terminie do 30 dni od zaakceptowania oferty możesz wnioskować o zmianę lub anulowanie prowizji. W tym celu napisz do nas wiadomość przez poniższy formularz kontaktowy.
Wiadomość powinna zawierać:
Kwota prowizji nie zostanie pomniejszona, jeśli np.:
Zanim oficjalnie zaoferujesz swoje usługi w ogłoszeniu, upewnij się, że możesz i chcesz zrealizować dane zlecenie. Użyj funkcji wiadomości, aby doprecyzować szczegóły ze Zlecającym i utrwalić te ustalenia. Jeśli jednak najpierw złożysz ofertę, dążąc do jej szybkiej akceptacji, a dopiero później pozyskasz kluczowe informacje, może się okazać, że zlecenie nie jest dla Ciebie. W takiej sytuacji rezygnacja z wykonania transportu może nie być potraktowana jako “wina Zlecającego” i prowizja nie zostanie skorygowana.