Korzystając z Usługi Giełda jako Przewoźnik, nie tylko zdobywasz zlecenia transportowe, ale możesz też samodzielnie nadawać dowolne przesyłki. Sprawdź zatem, jak wygląda rozliczenie z Furgonetką: kiedy rozliczana jest prowizja na Giełdzie, jak zapłacisz za przesyłkę kurierską i co znajdziesz na fakturze wystawionej po zakończeniu miesiąca.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co możesz zlecić jako Przewoźnik
  • Jak wygląda rozliczenie z Furgonetką
  • Co z dotychczasowym Kontem Biznes
  • Czy musisz doładować saldo w trakcie miesiąca
  • Jak wygląda faktura od Furgonetki
  • Jak opłacisz fakturę
  • Gdzie znajdziesz fakturę i szczegółowe rozliczenie

Co możesz zlecić jako Przewoźnik?

Po uzyskaniu statusu Przewoźnika na Giełdzie Twoje konto w Furgonetce pozostaje uniwersalne i umożliwia korzystanie z pozostałych usług serwisu. Po zalogowaniu się możesz m.in.:

Aby zlecić transport nietypowego ładunku na Giełdzie, wypełnij Formularz dodawania ogłoszenia. Z kolei do zamówienia przesyłki kurierskiej służy Formularz dodawania przesyłki dostępny w serwisie Furgonetka – są to te same formularze, z których korzystają wszyscy Zlecający. 

Jak wygląda rozliczenie z Furgonetką?

Z chwilą przyznania Ci statusu Przewoźnika rodzaj Twojego konta zmieni się na Konto Giełda. To, jak będziesz od teraz dokonywać płatności za usługi Furgonetki, zależy od rodzaju usługi:

  1. jeśli działasz jako Przewoźnik na Giełdzie i Twoja oferta zostanie zaakceptowana przez Zlecającego, naliczymy za to opłatę zgodnie z Tabelą opłat i prowizji. Prowizję opłacisz później, na podstawie faktury wystawionej po zakończeniu danego miesiąca;
  2. jeśli sam wystawiasz ogłoszenie na Giełdzie, poszukując przewoźnika dla swojego ładunku – nic za nie nie zapłacisz. Zlecający publikują ogłoszenia za darmo;
  3. jeśli zamawiasz przesyłkę kurierską lub inną płatną usługę w serwisie Furgonetka, opłacasz ją z góry. Jednocześnie nie musisz samodzielnie wyliczać, jaką kwotą trzeba zasilić saldo ani przeprowadzać odrębnej transakcji – zapłaty dokonasz w trakcie zamawiania, na ekranie Podsumowania i płatności.

    Może się zdarzyć, że do już opłaconego (a nawet zrealizowanego) zamówienia naliczona zostanie dodatkowa opłata, np. za zwrot niedoręczonej przesyłki do Nadawcy. Uregulujesz ją podczas składania kolejnego zamówienia w Furgonetce. Kwota do zapłaty będzie obejmować cenę zamawianej przesyłki oraz dopłatę do tej poprzedniej. A jeśli w danym miesiącu nie będziesz już nic zamawiać, wartość opłaty dodatkowej powiększy kwotę do zapłaty na najbliższej fakturze.

Co z dotychczasowym Kontem Biznes?

Jeżeli przed nadaniem statusu Przewoźnika posiadałeś w Furgonetce Konto Biznes, mogłeś zamawiać przesyłki kurierskie i opłacać je później, na podstawie zbiorczej faktury wystawianej po zakończeniu danego miesiąca.

Po uzyskaniu statusu Przewoźnika Twoje konto zmieni się w Konto Giełda i powyższy model płatności przestanie być dostępny. Teraz to funkcja Przewoźnika jest nadrzędną cechą Twojego konta – odroczony termin płatności dotyczy wyłącznie prowizji za oferty zaakceptowane na Giełdzie. Każda inna usługa musi być opłacona z góry.

Zmiana Konta Biznes na Konto Giełda może nastąpić w środku miesiąca. W takiej sytuacji zamówione do tej pory przesyłki opłacisz jak dotąd: dopiero po wystawieniu faktury. A nowe trzeba już będzie opłacać przed złożeniem zamówienia.

Czy musisz doładować saldo w trakcie miesiąca?

I tak, i nie. W ramach Konta Giełda przyznamy Ci miesięczny limit kwotowy (nazywamy go “kredytem”), na maksymalną sumę prowizji, jakie możesz opłacić na podstawie późniejszej faktury. Jeśli prowizje naliczone w danym miesiącu nie przekroczą tego limitu, nie musisz nic wpłacać do czasu otrzymania faktury.

Odroczenie płatności jest wygodne, ale warto sprawdzać swojej finanse w zakładce Saldo. Gdy Twoje prowizje przekroczą wartość kredytu, możliwość składania nowych ofert zostanie natychmiast zablokowana. Co więcej, wszystkie aktywne oferty wygasną, bo każda akceptacja oferty oznacza naliczenie prowizji, a przecież Twój limit został wykorzystany. W ten sposób możesz stracić okazję na pozyskanie ciekawych zleceń.

Aby uniknąć przekroczenia limitu lub odzyskać funkcję dodawania ofert, zasil swoje saldo dowolną kwotą, która choćby częściowo odnowi dostępny kredyt. Nie musisz od razu spłacać go w całości, ale “symboliczne kilka złotych” może nie wystarczyć. 

Jeśli zauważysz, że przyznawany co miesiąc kredyt stał się dla Ciebie za mały, skontaktuj się z nami – sprawdzimy, jak możemy Ci pomóc. 

Nieco inaczej wygląda sytuacja, gdy zechcesz skorzystać z innej usługi, np. zamówić przesyłkę kurierską w Furgonetce – tu płatność musi nastąpić z góry. Nie znaczy to, że musisz dokonywać samodzielnych kalkulacji i zasilać saldo przed złożeniem zamówienia. Po prostu wypełnij formularz dodawania przesyłki, zapoznaj się z wyceną i wybierz firmę kurierską. A potem dokonaj wpłaty zgodnie z informacją na ekranie Podsumowania i płatności. Oczywiście, w każdej chwili możesz przejść do zakładki Saldo i zasilić je dowolną kwotą – służy do tego funkcja DOŁADUJ SALDO. Wszystkie zasilenia salda z bieżącego miesiąca możesz wykorzystać na zamawianie przesyłek kurierskich, a niewykorzystana kwota zostanie zaliczona na poczet spłaty faktury.

Jak wygląda faktura od Furgonetki?

Po zakończeniu miesiąca otrzymasz od nas fakturę zbiorczą, na której mogą się znaleźć:

  • łączna wartość prowizji od ofert zaakceptowanych na Giełdzie,
  • łączna wartość opłat za zlecanie zamówienia usług kurierskich za pośrednictwem serwisu furgonetka.pl.

Zawartość faktury zawsze będzie odpowiadać zdarzeniom, jakie nastąpiły na Twoim koncie w danym miesiącu. Więc jeśli np. nie zamówisz żadnej usługi kurierskiej w Furgonetce, nie znajdziesz takiej pozycji w tym dokumencie. 

Poniżej znajduje się tabela z informacjami niezbędnymi do prawidłowego uregulowania faktury:

  • Forma płatności
  • Tytuł przelewu (użyj dokładnie tego tytułu, aby ułatwić nam księgowanie wpłaty)
  • Termin płatności
  • Nr konta do przelewu
  • Pozycja “Zapłacono” (to suma wpłat, jakich dokonałeś w danym miesiącu)
  • Pozycja “Pozostało do zapłaty” (czyli kwota, jaką należy wpłacić w celu prawidłowego spłacenia faktury)  

Wartość w pozycji “Pozostało do zapłaty” może być zupełnie inna niż łączna wartość Twoich prowizji i zamówień. W końcu skoro za przesyłki kurierskie zapłaciłeś podczas zamawiania, to nie musisz robić tego drugi raz. W każdej chwili mogłeś też doładować swoje saldo dowolną kwotą. Każda wpłata dokonana w trakcie miesiąca pomniejsza wartość do zapłaty na późniejszej fakturze.

Jak opłacisz fakturę?

W celu opłacenia faktury wykonaj przelew o wartości zgodnej z pozycją “Pozostało do zapłaty”. Wszystkie dane do przelewu znajdziesz:

  • na fakturze, 
  • na swoim koncie, w zakładce Saldo.

Możesz też po prostu użyć funkcji „Doładuj saldo” – pamiętaj jednak o właściwej kwocie transakcji. Brak terminowego uregulowania faktury spowoduje zablokowanie dostępu do Giełdy i pozostałych usług Furgonetki. Dlatego lepiej nie zwlekać z tym do ostatniego dnia.

Gdzie znajdziesz fakturę i szczegółowe rozliczenie?

Od razu po wystawieniu faktury wyślemy ją na Twój adres e-mail. Wszystkie faktury od Furgonetki są też zawsze dostępne na Twoim koncie, w zakładce Saldo. 

W tym samym miejscu możesz na bieżąco sprawdzać stan kredytu przyznanego w ramach Konta Giełda, szczegółową historię swojego salda i dokonać jego zasilenia.

Masz dodatkowe pytania o rozliczenie z Furgonetką? A może chcesz spytać o coś innego? Skontaktuj się z nami – jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Źródło zdjęcia głównego: Adobe Stock