Premiera nowego Mercedesa Sprintera 2018 zaowocowała niemałym zdziwieniem. Od wielu lat Mercedes Sprinter jest wzorem dla innych samochodów dostawczych, a koncern zajmujący się jego produkcją dokłada wszelkich starań, żeby Sprinter nie stracił miana kultowego auta w branży. Ładunki przewożone nowym Sprinterem mają być bezpieczniejsze, natomiast sam samochód ma oferować kierowcom maksymalny komfort podczas jazdy.

Nowe modele Mercedesa Sprintera zaczną pojawiać się w salonach w czerwcu 2018 roku, więc fani motoryzacji dopiero wtedy będą mogli ocenić w praktyce, jak sprawuje się nowy samochód dostawczy. Dziś może bazować jedynie na danych technicznych podanych przez producenta oraz ocenić auto wizualnie.

Wygląd bez wielkich zmian

Niemiecki Mercedes stroni od znaczących liftingów swoich najchętniej kupowanych samochodów i tak też było w tym przypadku. W nowym Sprinterze nie ma żadnych fajerwerków – samochód nadal wygląda jak typowe auto dostawcze. Co ciekawe, nie ma w nim też elementów, które zachwycają, ani takich, które mogłyby razić. Jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny, Sprinter prezentuje się po prostu poprawnie. Maska poprowadzona jest niemal pionowo i ma dwa wloty powietrza, natomiast reflektory są smuklejsze niż w poprzedniej generacji.

Mercedes Sprinter dostępny jest w wersji budżetowej – bez udogodnień i w wersji premium – z ekranem obsługującym kamery oraz nawigacją.

Co nowego?

Zaskoczeniem w przypadku tego modelu jest pojawienie się napędu na przednią oś. Do wyboru są wersje z przednim lub tylnym napędem oraz z napędem na obie osie. Zróżnicowaniu podlegają też pojemności silnika. Osoby zainteresowane zakupem nowego Sprintera mogą wybrać między silnikami:

• 2,4 litra – moc 114, 143 lub 163 KM przy napędzie tylnym i 177 w wersji z napędem przednim.
• 3 litry.

Wszystkie typy silników mają też AdBlue. Tak więc Sprinter zagwarantuje nie tylko oszczędność na paliwie, ale też wyemituje do atmosfery mniej spalin. Firmy realizujące zlecenia na busa będą więc miały nie lada wyzwanie przy wyborze konkretnej wersji. Każda z nich z pewnością zasługuje na uwagę.

Wersja z przednim napędem ma wymiary od 3259 mm do 3924 mm rozstawu osi oraz dopuszczalną masę całkowitą 3, 3,5 tony oraz 4,1 tony. W wersji z tylnym napędem rozstaw osi może dochodzić do 4325 mm, natomiast dopuszczalna masa całkowita nawet do 5,5 tony.

Trzecia generacja Sprintera pokazuje jasno, że Mercedes nie chce zostać w tyle i konkuruje o niekwestionowaną palmę pierwszeństwa, jeżeli chodzi o samochody dostawcze. Nowy samochód prezentuje się z pewnością bardzo dobrze, a w wersji z bogatszym wyposażeniem zagwarantuje dodatkowo wyjątkową przyjemność z jazdy.

Źródło zdjęcia głównego: mercedes-benz.pl 

Powiązane artykuły